Frusterande djurskydds lag !!

Sv: Frusterande djurskydds lag !!

Ibland när man läser blir man bara så trött....

Men det gäller ju att komma överens om vad som är bäst.... Speciellt dom som säger sig tillhöra samma läger....

Jag känner samma sak. Tala om att spåra ur vad har den stackars (?) guldfisken med detta att göra?
Jag undrar om du bengtofsweden tänker likadant som jag om det här med att vara överrens om vad som är bäst? Jag har tänkt på det sedan jag läste tråden första gången. Det är klart att alla kan vara överrens om det är en häst som tex i artikeln som ts länkar till. Den mår ju uppenbarligen mkt dåligt. Och säkert fler med den i vårt land. Jag tror som många har skrivit att dey inte är lagen som det är fel på utan hur den används. Det kanske skulle vara så att det är lättare för myndigheterna att gå in och ta djuren eller sätta djurförbud mm om det helt klart är ett allvarligt fall.
Men sedan tänker jag på alla gränsfall. Man kan bara ta det här med täcke eller inte mitt i sommaren, lider hästen eller inte? Eller om den ska vara ute i hagen eller ej. Eller tävlingshästar som rids sönder för att de ej värms upp tillräckligt (vet att det förekommer). Här tycker vi säkert olika. Vem ska bestämma hur det ska vara?
Sedan tror jag att det är för mycket byråkrati i vårt land överhuvudtaget. Det är ju mer än detta som inte fungerar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka