Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Ska iväg på en veckas semester (den första sedan jag köpte min häst för tre år sedan), har ordnat med hästvakt som kommer och ser till...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Ballerina
·
A
Hästvård Min unghäst som är fyra år har plötsligt blivit halt - markerar på böjt spår i vänstervarv i trav. Syns inget i skritt och inte heller...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: marresnarre
·
Foder & Strö Vad och hur mkt ger ni era 1-3 åringar? Tacksam för svar! :bow:
2
Svar
33
· Visningar
2 809
Senast: Corina
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder så har jag anledning att tro att den inte stämmer. Jag beställde mitt hösilage från en bekant som är mjölkbonde...
Svar
18
· Visningar
1 701
Senast: Invinciblestables
·
C
Hästvård Min häst har varit på bete i 2 veckor (bara). Men han kan inte gå längre eftersom han är VÄLDIGT överviktig. Han väger 630och...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 996
Senast: Vita_N_6520
·
C
Hästvård Jag har köpte en 4-årig travare för 2 år sedan, eller rättare sagt. Jag FICK henne av ett travstall eftersom en travgubbe med ett hjärta...
2
Svar
24
· Visningar
1 814
Senast: Vita_N_6520
·
C
Foder & Strö Hjäälp mig! Hejsan. Jag fick analysen idag. Det är inget bra alls :/ Skyyyhöga värden! 84 % ts 64 smrp 8.1 mj 1.9 Ca...
Svar
18
· Visningar
1 138
Senast: CeciliaAndersen
·
Hästvård moderatorn får flytta om tråden hamnar fel men tyckte att detta var rätt ställe... hur går det i praktiken till?? går i lite tankar...
2
Svar
38
· Visningar
5 481
Senast: LadySara
·
Foder & Strö Hej. Jag sitter nu och ska räkna foderstater till dom 2 små djuren här hemma men inser att det står ingenstans på min påse vilka...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: hästig
·
L
Hästvård min pålle får peniccilin och smärtstillande pga en varböld. men jag märker att han är så hängig. brukar dom bli hängiga av...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: lundborg
·
K
Hästvård Idag när jag var ut till min lilla tjej upptäckte jag att hennes överben växt, det är dubbla storleken, inte på tjockleken men på...
2
Svar
38
· Visningar
6 067
Senast: koftena
·
M
Hästvård igår när jag och medryttaren var i paddocken med min dam så började hon markera i trav. Syns lite lite på huvudet när höger fram är i...
2
Svar
21
· Visningar
9 494
Senast: Charlotte
·
Hästvård Jag lånade hem en ponny igår som är rätt så svårtlastad. Och han vill så himla fort ut ur transporten, och när vi skulle lasta ur honom...
2
Svar
37
· Visningar
2 894
Foder & Strö Hmm...jag trodde i min enfald Tokosel var lika mycket ett e-vitaminpreparat som ett selen-preparat. Men tittar man närmare så innehåller...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: _86a_
·
W
Hästvård Var i växtaffären (plantagen) o konstaterade att det finns en uppsjö av granar o tallar. Hur vet man om de är giftiga eller...
Svar
5
· Visningar
5 981
Senast: Whiskey
·
Hästvård Våran gamla ponny fick en rejäl fång nu i somras. Det var mycket illa. Hon var såååå nära att tas bort. Hon är 25 år gammal.Nu går hon i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 493
Senast: Niantrezz
·
Foder & Strö Enligt analysen av mitt hösilage är ts på 73% men jag undrar hur korrekt det är. Jag tog ut prover ur strängarna ett par timmar innan...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Marie_K
·
M
Hästvård Mitt halvblod har varit lite vissen ett par dar. När jag har gett honom äpplen och morötter har han inte pulveriserat ner dem alls med...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: monchestre
·
Hästvård Det verkar vara lite olika åsikter om hästar med underhals, vissa verkar anse att det *alltid* beror på felträning dvs att hästen går...
Svar
19
· Visningar
1 890
Senast: sissu
·
M
Hästvård I början av sommaren fick min häst en massa knottror och bett från diverse elaka insekter. Dessa har lagt sig och jag använder flugtäcke...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Marbe507
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10