Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Vi ska köpa en ponny och undrar vad vi bör ha som basprylar i vår sjukvårdslåda?
Svar
15
· Visningar
5 437
Senast: pinky
·
Hästvård Gick ner i hagen och hälsade på hästarna, satte mej på en sten och gosade med dem...insåg då att Eh hey, Flingan ser inte ut som han ska...
Svar
3
· Visningar
2 058
Senast: Skuggabaldur
·
A
Hästvård Idag vet.bes jag min häst som är till salu. Vid böjprov så visade sig en hälta på hö. bak. Vet. uppmärksammade orenhet även innan denne...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Jag har hittat mina drömars hö detta år :love:. Inte äckligt inplastat gräs utan riktigt hö *salig*. Det finns två sorter hos bonden...
Svar
13
· Visningar
2 855
Senast: Idasagare
·
Hästvård Ja, hur mår de? Det är kallt och regnar oavbrutet i mina trakter. Och när det inte regnar så blåser det... Mulle har klarat sig bra...
2
Svar
20
· Visningar
1 778
Senast: red cap
·
P
Hästvård hejsan! Jag är så trött på alla flugor, myggor m.m på sommaren, som bara biter hästarna. och alla flugmedel som man köper är så himla...
25 26 27
Svar
528
· Visningar
70 743
Senast: Annika_38
·
Foder & Strö Jag har en lättfödd ponny som i höstas hade ett mindre fånganfall. Denna sommaren har hon gått i sin vinterhage och ätit gräs. Det är...
Svar
13
· Visningar
1 051
Senast: Gullan86
·
T
Hästvård Min häst har fått ögoninflammation. Kan man ge Noviform till hästar för det?
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har rapporterat tråden med vidriga bilder, hoppas den försvinner snart. Såg en kommentar - att djuren inte tar skada - Kanske...
2
Svar
27
· Visningar
2 532
Senast: Bonville
·
A
Hästvård Hej kan nån snälla hjälpa mig, jag har en halvblodshäst som är så otroooligt känslig mot flygfän runt mulen. Ska jag rida så slår hon...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: atmost
·
S
Hästvård Nu har jag letat och letat och inte riktigt hittat de jag söker. Såhär ligger de till: Jag och lite annat stallfolk diskuterade...
2
Svar
24
· Visningar
2 781
·
C
Hästvård Hejsan. Jag läste i gnn tråd ang hur man botade gallor. Och där var det ngn som föreslog vitkål. Jag undrar bara nu hur det var, och...
2
Svar
35
· Visningar
3 603
·
Hästvård Vill ha råd från er som tyvärr fått "ta bort" sina hästar under åren. Känner att det nog närmar sig den dagen även för min gamla häst...
Svar
7
· Visningar
1 440
Senast: Tess82
·
J
Hästvård Snälla har ni några tips till mig jag är ju så ledsen:cry:. Det är nämligen så här att jag fick min arab jätte fin, han stod då med...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: MalinSophia
·
Hästvård Min häst har varit halt en längre tid nu i båda bak. På återbesöket i går sa vet att jag skulle smörja med orudis eller zon. Såg att...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Bewelinn
·
L
Hästvård Får hästar hål i tänderna av socker? Har hört att man inte ska ge hästar sockerbitar som godis eftersom det förstör tänderna (precis...
Svar
7
· Visningar
1 546
Hästvård Som: -kommer i tid,ialla fall samma dag som är bokad -är trevlig mot både människor&häst -inte kostar en hel förmögenhet...
Svar
16
· Visningar
2 431
Senast: Spirit
·
Hästvård Igår fastnade min 1 åring i staketet och drog av hela kotsenan, det blev djurambulans in till helsingborg där han blev opererad i natt...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 194
Senast: Royal
·
T
Hästvård Vad jag har förstått av andra trådar så är vi en del här som har ks-hästar som fungerar eller i alla fall antas kommer kunna fungera...
Svar
7
· Visningar
1 433
Senast: Alexandra_W
·
Z
Hästvård Hejsan. Jag undrar om det finns fler än jag som upplever att fuxar har mer problem vid ex pälsfällning? Min arab kille är fux och har...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: lilla hoven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10