Hur kunde detta hända?

Sv: Hur kunde detta hända?

Tack för ditt svar! Ja, elrep går antagligen inte av lika lätt som vanliga tunna elband (funderar:confused:)?

Härligt att han har blivit bättre !
Nä dom dära elrepen är farliga.
Har hört om många liknande olyckor!
Mvh B!

Senast ändrad av en moderator:

till dig som frågade efter tips om hagmaterial:
jag har vita rep överst för att visa var staketet går.
Undertråd är aluminiumtråd. Ganska dyrt men jag är så tacksam för att vi har det!
Det går av vid 75 kg tryck så när hästarna vevar med benen (tex hingståringar och liknande), eller halkar till eller pressas mot staketet så att de nästan "trillar ur" eller något annat som kan hända nära staketet får de en jävla stöt om de "hugger tag" i tråden, men.... den går av! Skrämda blir de och håller sig borta sedan, men inte en repa på hästen..... leder el jättebra! så det är ett tips! övertråden är de sällan de går på - vi har skarvar med jämna mellanrum som går att "slita loss". För oss är det elen som ska hålla hästarna inne, inte själva repet...

lycka till med skadade pållen! lider med dig - det är INTE kul när det händer olyckor!

va roligt att det gått så bra är han ohalt nu eller?

Han haltar inte men har fortfarande ett räligt sår som inte vill läka riktigt. Sen är han svullen runt kotan men det är därför han ska vara ute och röra på sig så den går ner ;)

lycka till med skadade pållen! lider med dig - det är INTE kul när det händer olyckor![/QUOTE]

Tack så mycket!

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 163
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 543
Senast: Tofs
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2