Hur kunde detta hända?

Sv: Hur kunde detta hända?

Var och hälsade på min lilla bebis igår, han stog i sin box och hängde var jätte small, hade ingen rumpa kvar. Men när han såg att det var vi som kom sken han upp som en sol, då blev han sitt gamla jag. Det lättade upp hjärtat lite.
Men saknar verkligen min lilla bebis. :cry:

Pratde med vetrinären igår som hade tittat på hans ben, det hade blivit jätte varigt och såg inte alls fint ut. Så dom tror han får stanna där ca 3-4 veckor till, ush så hemskt att inte få träffa honom på så länge, är det någon som haft sin häst på helsingborgs sjukhuset som har hälsat på när det inte har varit besökstider. Dom har ju besökstider mellan 14.00-15.00 är lite svårt att ta sig ditt då?

Nej, inte av just den skadan, men min häst skadade sig för 2 ½ vecka sedan så jag vet hur du känner dej...tröstkram. Min New Forest fick en senskada en gång i tiden. Det tog ganska lång tid att läka men han blev helt återställd, så jag tror att det kan gå vägen och att han blir bra igen. Men det finns ju så många typer av senor och så. Du får nog lita på det de säjer på Hästsjukhuset.

Nej, inte av just den skadan, men min häst skadade sig för 2 ½ vecka sedan så jag vet hur du känner dej...tröstkram. Min New Forest fick en senskada en gång i tiden. Det tog ganska lång tid att läka men han blev helt återställd, så jag tror att det kan gå vägen och att han blir bra igen. Men det finns ju så många typer av senor och så. Du får nog lita på det de säjer på Hästsjukhuset.

tack så mycket. Ja dom är säkert jätte duktiga där så jag litar på dom.

Benet bakifrån

Och framifrån

Det är sju år sen olyckan.

Benet bakifrån

Och framifrån

Det är sju år sen olyckan.

Det såg ju inte så farligt ut som jag trodde, men din häst har blivit helt återställd då? Inte varit halt eller något sånt? Hur gammal var din häst när det hände?

hon var tre år.
Nej hon går inte att rida, benet håller inte för den typen av belastning.

Det är inga problem att besöka sin häst efter besökstiderna!
Man bara ringer jour nr (om receptionen är stängd) och säger att man vill besöka sin häst om det går bra (brukar aldrig vara några problem). Sedan kör man dit och så ringer man på porttelefonen vid akutmottagningen så kommer de och öppnar till en!
Häng lite godsaker i en påse utanför hans dörr, så brukar djursjukvårdarna ge dem lite av det goda!

Får hoppas att din pålle blir helt återstäld igen.
De har ju bra veterinärer där inne och lyckas fixa det mesta. Samtidigt kan de ge en negativ bild om skadad då de inte vill ge några falska förhoppningar när de själva är lite osäkra om läget. Men de kommer att göra allt för att din pålel ska bli bra i benet igen!

Fick själva för 3 veckor sedan komma in med djurambulans med min 1 åring då hon inte kunde stå på bakbenet, visade sig att det var ett sticksår rakt igenom knäleden. Ska på återbesök nästa vecka, får hoppas på positivt besked.

Nä vi ringde dom i helgen och frågade om vi fick komma en annan tid och det gick bra. Får man lov att lämna kvar godis, typ morötter? :love: För vi såg att det hängde morötter på dom andras boxar. Ja jag hoppas att allt kommer att ordna sig, dom säger att han är pigg och glad och det känns jätte skönt att veta de.
Jag hoppas att din bebis blir helt bra ;) .

Självklart går det att hänga morötter, äpplen m.m. på boxdörren! Det har vi alltid gjort. Djursjukvårdarna brukar ge pållarna de godsaker som ägarna har hängt på dörren.

Självklart går det att hänga morötter, äpplen m.m. på boxdörren! Det har vi alltid gjort. Djursjukvårdarna brukar ge pållarna de godsaker som ägarna har hängt på dörren.

Jaha så bra ju, då ska jag ta med det nästa gång vi ska ditt :)

Nu har äntligen min lilla bebis kommit hem, han är så duktig, står i stallet helt själv och det går bra. Är lite värre med omläggningarna varannan dag då han inte står still, har fått utskrivit lugnande med det hjälper inte på honom :( Men är jätte skönt att han är hemma.

Har läst igenom tråden, hoppas att allt går bra med pållen!

Som du vet står ju min 2-åring med samma skada :(
Han har fått laserbehandlingar nu 8 ggr och det har verkligen hjälpt massvis! Såret drog ihop sig och benet är inte alls lika "svampigt" nere vid kotan längre! Dessutom tycker han att det är jätteskönt!
Håller tummarna för att din pålle läker fort!

/Malin

Som du vet står ju min 2-åring med samma skada :(
Han har fått laserbehandlingar nu 8 ggr och det har verkligen hjälpt massvis! Såret drog ihop sig och benet är inte alls lika "svampigt" nere vid kotan längre! Dessutom tycker han att det är jätteskönt!
Håller tummarna för att din pålle läker fort!

/Malin

Ja jag vet, men kul att han blivit bättre, det går bra med min lilla med, det enda är att vi mste ta ut en vetrinär när vi ska lägga om såret då han inte står still annars, men annars är han jätte duktig, och såret börjar läcka ihopa fint så det är jätte skönt, ska tänka på detta med laserbehandling. :)

Måste bara berätta att mina lilla kille har kommit ut i en stor hage och får springa, var jätte skoj att se honom så glad att få röra sig :)

Hur hände olyckan? Finns det något som skulle kunna förändras eller förbättras med staketet (bättre lära sig ngt av ngn annans olycka än att göra samma sak själv!). Hoppas allt blir bra med din häst!

Hur hände olyckan? Finns det något som skulle kunna förändras eller förbättras med staketet (bättre lära sig ngt av ngn annans olycka än att göra samma sak själv!). Hoppas allt blir bra med din häst!

Han fastnade i elrep i hagen, vet inte exakt hur han fastnade då jag bara såg han springa runt med 4 pålar efter sig och med linor överallt, staket var 3 trådar med elrep vilket vi har varit tvunga att haft då vi har shettisar, annars rymmer dom.
Men nu har vi börjat sätta nya staket till alla hagarna vilket består av trästaket, pållar med slanor 2 stycken och med ståltråd nederst för att skydda så dom inte biter, sedan har vi ett elband längst upp på pållarna. Ska ta en bild imorgon på min lilla man så ser du staketet där med. :)

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 163
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 543
Senast: Tofs
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2