Ang gallor och vitkål

Sv: Ang gallor och vitkål

Hur gick det med vit kolen tyckte det lät intressant har aldrig hört om nått likande skulle man fodra med den eller linda med den eller gnugga in den???

På alla hästar jag haft har det funkat med mindre krafftfoder, mer utevistelse och mer motion.

Lägger anika runt om efter träning och tävling, Eller vid lite hårdare pass. har även detta på ryggen.

arnika kör man väl inte efter? efter vill man kyla!
på natten kan man ju ha typ bluelotion å linda, eller BoT å linda, eller bara linda...

jag kör ifs bara liniment på musklerna... arnika först, sen kylbalsam efter ridning.. kör även isbalsam på benen!

Det vaqr isbalsam. ;)
Men då ska jag inte spola benen innan! Jag har ridit med benlindor nu, och det är nästan inget på frambenen nu! :)

fast man vill ju ha kallt... kyl benen innan sen isbalsam = längre å bättre effekt...
självklart har man det inte om det är kallt ute.. men det hajjar man ju :p (isbalsam asså)

Du kan köpa det i en vanlig ridsports affär, jag tror att Hööks har BoT också men jag är inte säker
BoT e toppen!!:rofl:

hööks stämmer bra, tyvärr ca 100kr dyrare än alla andra...

tips är att kolla runt, det finns de som ger 10% rabatt osv... mässpriser är billigare!

hööks stämmer bra, tyvärr ca 100kr dyrare än alla andra...

tips är att kolla runt, det finns de som ger 10% rabatt osv... mässpriser är billigare!

jasså vart kan man köpa dom billigare?

om du söker på blocket så finns det en affär som brukar annonsera...
sen tror jag att lillhästen är billigare... typ ALLA jag har sett är billigare...

Rätta mig om jag har fel för jag är riktigt osäker..
Har inte hööks samma pris för bak och fram paddar medans många andra stället tar extra betalt för bakpaddarna. Och att det kan göra att priset blir ganska lika samma ändå?

Jätteosäker.. vet du?

kan jag inte svara på...
jag har bara frampaddar runt om (eller 30*40)... liten pålle :)

attans! ;)

Aja, jag köpte inte mina på hööks i vilket fall, men kanske nån annan kan svara på min fråga senare i tråden :angel:

Med risk för att låta tjatig... Hur gick det med vitkolen.

Fortfarande nyfiken på hur den skulle användas... det var ju en av huvudfrågorna!!!!

nja, det brukar vara sånna som säljer allt från BoT...

men jag har bara tunna underläggen...
vill ha nättäcket...

Hejsan.
Jag läste i gnn tråd ang hur man botade gallor. Och där var det ngn som föreslog vitkål. Jag undrar bara nu hur det var, och hur man gjorde?
Jag har också hört talas om att man kan använda vitkål men jag vet tyvärr inte precis hur. Jag tror man gör någon form av omslag, hör med någon som är homeopat eller lite mer hemma på naturmedicin så kanske de kan hjälpa dig.

Senast ändrad:

intressant tråd det där med vitkol? undra hur de menade då...men starkt är det ju så de blir kanske som en kylande effekt men då borde de väl gå med lök eller vitlök med oxå?

Liknande trådar

T
Hästvård Jag hade lite svårt att veta exakt var denna tråd skulle placeras - men då jag vill undvika skador - lade jag den på hästvård, flytta om...
Svar
13
· Visningar
9 660
Hästvård Hej! Har funderat på att börja ge min häst örter, har nu läst Hästägarens örtabok och varit inne på flera örtsidor och läst om olika...
Svar
19
· Visningar
3 259
Senast: Tuvisen
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 345
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka