Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min "hudhäst" har fått något som liknar brännsår på mulen, enbart på de vita pigmenten (vit mule + underläpp). Det vätskar sig och blir...
2
Svar
39
· Visningar
3 584
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård Hej,jag undrar om någon vet någon bra padd man kan lägga under sadeln om hästen har sadelknutor, har provat med renskinn men det funkar...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: ZOFUS
·
S
Hästvård Halloj!! Igår red jag för första gången på en vecka, har varit bortrest. Jag märkte att varmblodspojken var lite stel i bakpartiet i...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Scott
·
Hästvård sitter hästvakt just nu, i 3 dagar o har fått ett föl med en skadad horhinna, det konstaterade veterinären som var ute, o hon får nu...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: busigdemon
·
Foder & Strö Vill ha tips på bra mineralfoder som är smakligt och prisvärt, ska vara avsett till en hårt tränande häst.
2
Svar
33
· Visningar
4 068
Senast: Tora
·
A
Hästvård Var inne med hästen till klinik. För 2 v sedan hade han en sten satt fastkilad mellan strålen och skon som klämde på sulan. Han blev...
Svar
3
· Visningar
5 404
Senast: tenesie
·
Hästvård Har precis köpt Hansaplast Flytande Plåster på apoteket och funderar nu på om innehållet kan vara dopingklassat? Detta säger...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: solros
·
Hästvård Jag funderar på att köpa BoT då min häst oftast är gallig. Nu funderar jag på hur jag ska mäta hans ben för att se vilken storlek han...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Gretha
·
R
Hästvård Har ett russto på foder, i fredags selade jag henne som vanligt och körde ut. Tyckte hon var lite loj, skrittade henne i början av...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: Rigolette
·
Hästvård För att göra en lång historia kort, min häst fick diagnosen spatt för lite mer än ett år sen. Vi har prövat att behandlat med Tildrén...
2
Svar
25
· Visningar
2 675
Senast: maria_b
·
L
Hästvård Hej ´!! när är hästen sjuk när märker jag när ponnyn är sjuk.. kan ni skriva några saker som kan påvärka att hästen är sjuk til exempel...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: zanzan
·
V
Hästvård ja och så hände det som inte ska hända min fina häst har fått ett sår på vä bakben inget stort men blödde gejält så jag har tvättat...
Svar
3
· Visningar
1 257
·
L
Hästvård Jag har en islandshäst som går ute dygner runt. Han har aldrig täcke, han får klara sig med den tjocka vinterpälsen, men jag har...
Svar
7
· Visningar
855
Senast: mackan
·
F
Hästvård Vad har ni för speciellt knep för att få knopparna sådär bra inför tävling? Min häst har lång man (travare) och jag har aldrig knoppat...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: N4tt4N
·
F
Hästvård Hej... har en häst som jag haft i 1 år å tre mån, började med att han började att stanna på alla hinder på en tävling för länge sedan...
Svar
18
· Visningar
2 064
Senast: Fjanton
·
E
Hästvård Hej allihopa! Var besiktigade ni era hästar och vad kan ni rekommendera för ställe? Jag har besiktigat 2 hästar och ingen av dem har...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Mahogny
·
Foder & Strö Ja helt vanligt "ogräs" dessa j*vla tistlar och kardborrar som fastna överallt ;) Det växer en del tistlar i sommarhagen som min häst...
Svar
1
· Visningar
942
·
Foder & Strö Vi har nyss köpt en bponny, Welsh, som fick 1/2 till 1 kg havre per dag, beroende på hur mycket han reds. Våran förra bponny fick bara...
Svar
15
· Visningar
4 501
Senast: cajsa
·
M
Hästvård Ja, hur påverkas en häst av att flytta. Ska man undvika flytt eller bryr det sig inte å mycket, bara det finns nya kompisar. Klart...
Svar
12
· Visningar
1 562
·
Hästvård Hur ser det ut egentligen? Får alla fånghästar det? Tell me! :bump:
Svar
5
· Visningar
1 915