Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken glidled har hästen spatt i ?
En fråga till alla som e duktiga på spatt
Stämmer det att spatt i övre leden aldrig kan " läka ut" ?
Tycker att alla säger olika hela tiden!
Maria - det jag undrar över är det jag skrev tidigare: varför fråga om 'förhandsbesked' hos bolaget och inte 'bara' skicka in livskadeanmälan. Någon speciell orsak till det? Anledningen till att veterinären inte pratat med bolagets veterinär?
och, varför inte slå ut honom och ta bort, om bolaget godkänner utdömning ska de ju godkänna avlivning med, de tar ju ställning i första hand till utdömning, och i andra hand om DJURÄGAREN vill ha delersättning istället?
Dock ska de inte ta hänsyn till ekonomiska aspekter, och mig veterligen har de aldrig gjort det heller så? Däremot så vissa bolag ( t ex Sveland) tar hänsyn till hur mkt användbarhet som finns kvar och ersätter efter detta. Andra bolag, t ex Agria, dömer bara ut om hästen förlorat möjligheten att utföra rörelser som ingår i lätt klass (deras egen definition taget från villkoren) och betalar då ut hela livbeloppet.
Min valack är T-märkt via Sveland btw, och jag fick ut allt utom 8000 kr, eftersom framtida ridbarhet var satt till i princip ingen.