Bula på benet :´( Snälla svara!

Sv: Bula på benet :´( Snälla svara!

Vad jag har hört så är det enda med det att dom kan bli lite mer galliga i det benet dom har ett överben när dom blir äldre. Men hästen har inte ont av det eller något.

De kan ha ont av det i aktiv fas, dvs när det håller på att bildas.

Sen, om det sitter dumt till kan det ge problem senare med, om det trycker på/stör senor/ligament med. Men annars så är de enbart ett skönhetsfel när de väl är inaktiva.

(Däremot ska man såvida de inte kommit av slag, fundera på VARFÖR de kom, för de är ett tecken på överbelastning, och hästens sätt att kompensera och stärka)

Liknande trådar

Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
837
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Hej! Helt ny medlem, och vet knappt hur det funkar, men är tacksam om nån har nåt att komma med. Har ett varmblod, 25-årigt sto. Hon...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Lotti
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·
Hästvård Igår skulle jag och hästen iväg och hoppträna, som på varje tisdag. Men när jag gjorde iordning henne upptäckte jag att hon tappat en...
Svar
13
· Visningar
1 827
Senast: cowgirl73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10