Lerig hage - hur mycket påverkar det benen/leder?

Sv: Lerig hage - hur mycket påverkar det benen/leder?

Han har några områden som är torra, bla ett under en stor gran där han kan ligga om han vill, vilket han gör. Problemet är ju att han går emellan de torra områdena och där är det lera, lera och lera i olika djup.

Hmm han är spänd över ryggen vissa dagar. När jag tänker efter så var han spänd igår.

Fick inte tag på stallägaren igår, ska se om jag lyckas idag.

Bah, jag hade ju hoppats att få svaren det är helt OK :p

Ska se om jag kan byta hage utan att han flippar, om nya hagen är klar.

Tack för alla svar.

Har nu bytt hage till grushagen. Den andra var inte klar... Han har inte brytt sig ett dugg om bytet ännu. Det fanns som sagt lite gräs i grushagen. Just nu är han mycket nöjd med att gå och småbeta det gräset, äta höt jag lägger ut och hålla koll på vägen. *puh* Hoppas att han har kvar gräs länge, dels eftersom han då inte tväräter massor med gräs och dels att han har sysselsättning. Hoppas också att fånget håller sig på stången.

Vad bra att det löser sig!!!

Japp, hoppas verkligen att det fortsätter som det gjort hittils. Då är vi i hamn.

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 699
Hästvård Min häst går med ringskor och tjockare plastsula efter en skada på strålbenet förra året. Skadan i sig är läkt och hästen är under...
Svar
19
· Visningar
2 672
Senast: Korven
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 182
Senast: exotic
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat