Sv: Fäller!

Mina hästar fäller oxå:mad:! Det beror ju på att det är så jävla kallt och blött. Har börjat ta in dem på nätterna för att bromsa fällningen och jag tror att det funkat:p. Vill inte ha vinterpälsen allt för tidigt eftersom den enes vinterpäls den blir 5 cm lång och tjock som en isbjörns. Vill inte gärna klippa honnom heller eftersom han inte tycker om att ha täcke under längre perioder (han blir sur och ser så olycklig ut). På sommaren är pälsen högst 1 cm och på vintern 5 gånger så lång, den går inte ens att borsta under vintern:eek:! På den andre är det knapt någon skillnad mellan vinter och sommarpäls.

Det var någon som skrev att alger funkade när man ville ha en snabbare fällning, är det fler som har testat?

Sv: Fäller!

Enligt min erfarenhet är det inte alls konstigt att hästarna fäller vid den här tidpunkten.
Som vanligt är det individuellt när de fäller och hur mycket de fäller men jag har sett hästar som blivit mycket "tunna" i pälsen under sommaren och har inte sett något konstigt i det.

Liknande trådar

Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 835
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst har slutat tycka om att bli ryktad. Hon har alltid stått som ett ljus men nu vill hon inte alls. Först trodd jag det berodde på...
Svar
15
· Visningar
1 292
Senast: Sootie
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V