täcke för att minska vinterpälsen.....

Sv: täcke för att minska vinterpälsen.....

Precis, hästen förlorar ju förmågan att resa pälsen och skapa ett isolerande luftlager närmast kroppen. Nu beror det väl på klippningens omfattning och hur pass kallt det är... Men där jag bor är det i regel -20 grader på vintern och då skulle jag aldrig ens fundera på att släppa ut hästen utan täcke.

Sv: täcke för att minska vinterpälsen.....

Ett täcke spelar väldigt liten roll när det gäller pälsen för den styrs av ljuset o årstiden.
Om den sen hålls varm med ett täcke blir pälsen lite mindre men vinterpäls får den ändå.

alla känner sina hästar bäst och gör vad som är bäst för sin häst - det är inget jag kan tala om då jag inte känner till hästen och hur den är.

Men lycka till hur du än gör :D :bow:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst som jag har på lösdrift. Detta är första hösten/vintern jag har den så jag vet inte riktigt hur den sätter vinterpäls...
Svar
15
· Visningar
2 971
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 302
Senast: Åsa A
·
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 545
Senast: Gimlan
·
Hästvård Har äntligen fått ut min häst på lösdrift vilket både han och jag trivs jättebra med :) Vid ridning svettas han mycket på hals, bringa...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 359
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka