Switch pour on.

Sv: Switch pour on.

nej det räcker absolut inte. Det hjälper jättebra mot fästing, men det är i princip det som det är bra mot. broms -absolut inte. och inte heller mygg och knott i någon synlig bemärkelse.

använder alltid som fästingskydd då det är utmärkt för det. i övrigt blir det att spraya/smörja och dutta med spray och andra medel som komplement.

Hejsan!

Men ni som andvänder Switch, hur gör ni? Ni måste väl låta hästarna stå helt och hållet eller har jag hört helt fel? Hur ofta smörjer ni??

Jag hade aldrig kunnat tänka mej att sätta det på min häst...

/Stina_Julle

Hur menar du med att låta hästen stå helt och hållet?

Jag använder switch på vallacken som jag tävlar, och även på unghästen (1 år) som går på bete. Fölstoet är däremot utan.
På unghästen häller jag i en sträng (med spruta utan kanyl för att dosera lättare) från öronen till svansen, vallacken som jag rider får bara i manen och på rumpan, eftersom det kan brännas om det kommer under sadeln.
Jag använder det mot fästingar och häller alltså på nytt med 4 veckors mellanrum på sommaren, allstå vanligtvis 3-4 gånger per säsong beroende på fästingtrycket.

Har aldrig haft några problem med reaktioner, dock så testar jag alltid försiktigt på ny häst, samt är mycket noga med att inte hälla på det en väldigt solig dag eftersom det då finns risk att det bränns innan det gått in i huden. Häller inte heller på det dagarna innan en massagebehandling, men det är för massörens skull..

Varför skulle du inte kunna tänka dig att använda switch? Bara nyfiken..

På unghästen häller jag i en sträng (med spruta utan kanyl för att dosera lättare) från öronen till svansen, vallacken som jag rider får bara i manen och på rumpan, eftersom det kan brännas om det kommer under sadeln.

Tack för tipset! Kanon!:bow:

TS:
Jag använder Switch ffa mot fästingar men det fungerar nog lite mot knotten med även om vi inte har så förfärligt mycket knott här. Flugor och bromsar behövs det annat mot. Jag rider som vanligt oavsett switchad häst eller inte, får ha lite tätare intervall med behandlingarna om hon behöver spolas ofta.

Sara

jag använder det mest till fästingar men annars använder jag Probdeo.har provat många medel som inte funkar men Prob tycker jag funkar.

På våra hästar håller det de mesta borta. Förra sommaren använde vi inte Switch och då var hästarna invarderade.. I år kan de gå utan flughuva och har knappt några flygfän runt sig alls.

Jag lägger på switch någon då och då (har satt två ggr hittills) men jag kompletterar med två andra medel; Fyra ess salvan kring hårfria områden (skap, juver, runt ögonen osv) och renons spray över hela hästen.

Bara switch skulle aldrig funka här...

Hej!
Förra sommaren änvände jag Switch på min häst och det hjälpte ìngenting.. Min mammas kompis sa att dom också har sattit Switch på sina hästar den sommaren och sommaren före, och att första sommaren (2005) hjälpde den jätte bra men att den sommaren (2006) hjlpde den nästan inte nått!! Har dom gjort den svagare lr? Tänkte den är väll inte så miljövänlig. Nu denna sommar anväder jag mest flugtäcket och så har jag köpt något roll on som man kan rolla i ansiktet och ett medel som man sprutar... Dom funkar jätte bra på min häst iaf.. Dessutom håller det i ca 1 vecka vissa ggr längre.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en islandshäst på 11 år och förra sommaren så upptäckte vi att han har fått sommarexem. Vi började behandla så gott vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 539
Senast: linda93
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 468
Senast: Simply me
·
Utrustning Måste ha nytt flugmedel och funderade nu på dessa från B*rjes: Sommarspray Miracle Miracle är ett miljövänligt flugmedel som håller...
Svar
7
· Visningar
1 503
Senast: Chlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka