Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Fick hem en ettåring förra fredagen som var bukig, med långa hår kvar under magen, enligt uppfödaren var hon avmaskad med fyrantel för 4...
2
Svar
36
· Visningar
2 862
Senast: Gnistra
·
Hästvård Vad är egentligen skillnaden mellan dessa, vad är värst?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 018
Senast: Empalie
·
C
Hästvård Har tittat på en häst för ev. köp och skulle vilja få kommentarer på hovarnas status! Borde de avskräcka från köp eller är möjligheterna...
2
Svar
35
· Visningar
2 900
Senast: cafu
·
H
Hästvård Hej! Min häst har ni i våras fått kotledsinflammation. Hon är inte överansträngd i ridning då vi har tagigt det väldigt lugnt, då hon...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Ajda
·
K
Hästvård Har precis köpt ett sto som är allergisk mot knott. Någon som vet något bra medel för detta?? Hon går oftast med eksemtäcke, men hade...
Svar
7
· Visningar
3 626
Senast: Boj
·
Hästvård Jag tänkte försöka styra upp avmaskningen i vårt stall. Som ett steg i detta tänkte jag göra ett formulär för avmaskning till varje...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: amalia
·
Foder & Strö Min häst är väldigt slickig nu på sommaren och tycks vilja ha mer salt? Han har givetvis tillgång till saltsten men han tycks ändå vilja...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: SusieQ
·
Hästvård Hur ofta rycker ni eran hästs man? Jag har aldrig stått i något ridhäststall, började fundera på detta idag. Min hästs man brukar jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 733
A
Hästvård Rider och tävlar en häst som plötsligt över en natt blev halt :confused: Dagen innan (måndags) red jag ut på en skritt och travtur i...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: neferra
·
Foder & Strö Dit jag & min islandshäst snart flyttar har man ett hösilage med väldigt lite enerig i, men väldigt mycket Smrp. Att få ihop en lämplig...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Lollo_ok
·
E
  • Låst
Hästvård Vad hände med den hästen som hittades av en lantbrevbärare i en hage? Alla mina inlägg ifrån den tråden är borta, och jag kommer inte...
Svar
5
· Visningar
1 086
·
  • Låst
Hästvård Min dotter (13 år) köpte sin första egna ponny i höstas och han är 19 år, jättego :love: kärlek vid första ögonkastet...Men nu undrar...
2
Svar
25
· Visningar
1 894
·
A
  • Låst
Foder & Strö Jag tänker inte ta upp en ny "kvist"-tråd så take i easy BOJ :) Jag har inga åsikter om det eftersom jag inte vet vad det handlar om...
Svar
1
· Visningar
727
·
  • Låst
Foder & Strö Börjar den att få fotfäste bland barfotaverkade hästars ägare:confused::eek: Vad blir nästa mode som ngn ej hästkunnig kommer...
2
Svar
20
· Visningar
1 889
·
Foder & Strö Om man kan det hur mycket ska dom ha? Varje tablett är 500 mg
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: ankic
·
I
Hästvård Har ett 6-årigt fullblod med mindre roliga hovar. Hon kan inte gå utan skor fram då hon blir blockhalt så skor är ett måste. Jag har...
Svar
17
· Visningar
1 749
Senast: Krulidut
·
S
Hästvård Måste operera bort 2 st vargtänder på min 3-åring nu efter betet.:( Någon som vet vad d kan kosta?:confused: Har sluppit detta innan.:)
Svar
11
· Visningar
1 184
Senast: trav
·
R
Hästvård Min häst har varit lite snubblig ett tag nu. Förut hände det väl lite då och då (inte så ofta) att hon snubblade till när man red, men...
Svar
10
· Visningar
1 810
Senast: chanell_86
·
K
Hästvård Vad bör en arab på 150 liga på i vikt ? /Karin
Svar
4
· Visningar
654
J
Hästvård Som vissa av er vet (av mina tidigare trådar) så har jag ett varmblodssto på 16 år. Har haft henne i 2. I vintras fick vi veta att hon...
Svar
9
· Visningar
1 206
Senast: whitetrash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025