Ponnyfråga?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ponnyfråga?

Hej har också gammla ponnyar och hästar perfekt för barn att lära sig av, än att köpa en som är ung och oerfaren, tänk vad mycke glädje din dotter och du som förälder kan ha av en trygg ponny än en som är oerfaren. Så träna på och få hjälp av en erfaren instruktör Lycka till

Jag har en pålle på nu 21 år, som nu är piggare än någonsin, vet inte vad som flugit i honom, men han e jätte pigg! i förrgår fick jag inte ens tag i honom i hagen. han sprang omrking och bockade, och stegrade sig med sina kompisar, och var verkligen full av liv, och idag drog vi ut på en tolknings tur, ja och lill syrran.

De tyckte han va KANON troligt, och han kunde knappt stå stilla.
När hon ramlade av pulkan ibland, fick ja ju stanna honom och då stod han där och drog, och bakade, gick framåt, och hoppade nädstan på stället:rofl:
Och han e endå 21 år nu, & Piggare än någonsin!

Så, bry er inte om vad dom säger, man känner ju sin häst bäst sj, och vet vad den orkar och inte orkar......
Fått höra detta i många år att min häst e gammal....de började säga de redan när han va 16 år gammal, att ja borde skaffa mig en ny....:crazy:
Men de skiter ja i, han e min, min älskling och han betyder ALLT för mig, och nu e han ju skam piggare än alla andra hästar i stallet, och skam, ännu är de INGEN av dom yngre hästarna som slåg honom i ett galopp race!!:banana: :angel:

Hej allihopa! :)
På våran ridskola har vi en ridskoleponny som är 22år!
Han går ungefär 90min/dag och det e inga slöa pass det inte!
Han är med på ridskolans clearround på 50cm ca7hinder. :D
Så att eran ponny är 19 och inte kan ridas 6dag i veckan e bara skitsnack! (Men det förutsätter ja att han är i bra kondition och inte är alltför sliten!) :banana:
Lycka till och stå på er!

indian-charlie skrev:
Min dotter (13 år) köpte sin första egna ponny i höstas och han är 19 år, jättego :love: kärlek vid första ögonkastet...Men nu undrar jag om ngn har erfarenhet om tjafs i stallet(mellan ett gäng 13 åriga tjejer). Det disskuteras livligt om vad man kan o inte kan göra med en ponny på 19..Min dotter rider sin ponny 6 dagar i veckan och alltid på underbara skogsvägar, e det fel ? hon har inga planer på att tävla eller så utan vill bara ha en snäll o go ponny att sköta om och att rida på fritiden.. för mig låter detta underbart eller ??:rofl:

Tyvärr, så existerar dessa problem även emellan vuxna människor, och hur skall våra barn kunna bli anorlunda när vi inte framgår med ett gott exempel.
En häst kan arbeta 7 dagar i veckan, fast man bör två gånger av de sju endast skritta i skogen. En häst som är äldre, är det ännu viktigare att han får gå, för han stelnar till fortare än en yngre häst.
Så, ge inte upp, utan dessa stall tjejer vet inte vad de pratar om.
Det är skillnad på att rida i skogen, än att träna.................

Lotta

Tss... För några år sedan fanns det ju en ponny som gick elit, var b.la med i bagheera cup på falsterbo (2004). Och han var runt 22 år :angel:

Tråden är ju såpass gammal, att jag utgår ifrån att problemen löst sig och därför låser jag tråden. Om det är på något annat sätt, är TS välkommen att höra av sig till mig så låser jag upp den igen.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 256
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 137
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 143
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag har en 12 årig dotter (13 i höst) som fick sin första ponny i augusti förra året. Vi har ponnyn inackorderad på bilavstånd. Hittills...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 716
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010