Vad säger ni om dessa hovar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad säger ni om dessa hovar?

UPPDATERING:

Vad som händer nu återstår att se. :cool:

Vad menar du?!:confused: Det är väl ändå DU som bestämmer och har ansvaret över vad som händer.....

Jag greppar fortfarande inte att du gör valet att inte kolla din häst på klinik.....:(

Hej igen, läser tyvärr inte tråden just nu. Har inte möjlighet och tappade lite lusten när det blev så otrevligt ett tag - får en hel del hjälp av ett par engagerade bukefalister på annat håll dock. :)

Hästen har inte kliat sina exem speciellt mycket på ett tag, svansen har han inte kliat på ca 1 vecka skulle jag tro. Han är inte heller frustrerad av klåda vid ridning/hantering. Däremot har han på 1-2 områden börjat klia med tänderna - kan vara en reaktion av tabletterna som vi nu dragit ner dosen av ganska rejält. Han har fått stora sprickor i huden på halsen som inte gör ont, där han flagnar av hud med hår. Detta kan bero på tusen olika saker och vi avvaktar efter sänkt dos för att se om det är en reaktion på utränsningen. Om så är fallet är detta en positiv reaktion, inte farligt, men då är det onödigt att fortsätta med samma mängd medicin.

Han är piggare än på länge, springer till en och med en i hagen och vill gärna ut på tur. Såg honom i trav från marken igår och han rör sig väldigt avslappnat med vilande steg som vanligt.

Ingen temp, pos inställning och inga tecken på mental ohälsa - än.
Har planer på blod- och njurprov för att leta efter infektion. Hoppas få bra svar från manprovet. Nu vet vi lite mer i vilken ände vi ska börja.

Har du fått ytterligare defekter på hästen av homeopatiläkemedel?

Kanske dags att börja i andra änden:angel:

Defekter? Förklara dina kunskaper om örter och vad du menar med defekter?

Nej, jag ska inte svara på en massa inlägg. ;)

Är du ute efter att provocera så ber jag dig se dig om efter någon som njuter av det lika mkt som du. :smirk:

Du skrev i din "hudtråd" att du hade kontaktat Vet.
Har du tagit ut någon VETERINÄR ännu:confused:
Du frågar visst hellre här.

Hårprov visar inte på aktuell status, utan bara historik.

Frågar här? Nejdu, det är inte här jag har mina källor det kan jag lova dig. :smirk:

Har följt denna tråd sen början och förundrats över hur fokus gått från hovar till annat. Det verkar helt klart att det finns en hel del med denna häst som inte står rätt till men jag undrar fortfarande över frågan som fanns i början nämligen hovarna. Hur är det med dem och har du kollat upp om hästen har haft fång?!

Har följt denna tråd sen början och förundrats över hur fokus gått från hovar till annat. Det verkar helt klart att det finns en hel del med denna häst som inte står rätt till men jag undrar fortfarande över frågan som fanns i början nämligen hovarna. Hur är det med dem och har du kollat upp om hästen har haft fång?!

Jag håller fullständigt med dig!!!

Det jag absolut inte förstår är själva rubriken utifrån hur TS har utvecklat tråden.

Fast jag har sedan länge gett upp hoppet om att få höra svaret utifrån själva ursprungsfrågan.

*lånar sista knappen*

Den här tråden är bland de värsta jag läst på länge.

Jag blir chockad, vet inte ens vad jag ska skriva faktiskt! :crazy:

Vi diskuterade "hästkörkort" i en annan tråd nyligen, denna tråd gör mig övertygad att något sådant bör krävas om man ska få tillåtas ha ansvaret för djur!

Okey om man vill flumma runt med sitt eget liv, men att ta på sig ansvaret över någon annans liv och flumma runt med det, det tycker jag inte är ok!

TS!
Ta din häst till veterinärklinik, få den ordentligt utredd och be deras hovslagare hjälpa dig med hovarna.

*lånar sista knappen*

Vi diskuterade "hästkörkort" i en annan tråd nyligen, denna tråd gör mig övertygad att något sådant bör krävas om man ska få tillåtas ha ansvaret för djur!

Snabb fråga innan tråden raderas.

Va vi överens om att körkort på häst snarast bör införas??

Har inte funderat så mycket på det förrut men efter att ha följt den här tråden så måste svaret bli JA, hästkörkort behövs

Jag vill också ställa en lätt fråga.

Varför ska jag tillkalla en veterinär när min hovslagare, som påstår att hästen har problem trots att vet inte tror att det är möjligt för honom att se, är en idiot? :smirk:

Det är pinsamt hur lite tanke det finns bakom en del åsikter. ;)

Du ska tillkalla veterinär för att din häst inte mår bra, och du dessutom misstänker allvarlig sjukdom. Om inte det räcker fr dig så har hästen deformerade hovar som inte skulle må dåligt alls av en röntgen.

As simple as that.

Men vänta nu... Du startade den här tråden för att du ville ha åsikter om din häst hovar. Det har du fått men istället för att hålla fast i det problemet och LÖSA det så har du börjat diskutera allt annat som kan vara fel med din häst. Det handlar inte om vad du tror. Åk in och ta en plåt på hovarna så kommer du garanterat att få svar på en del frågor och du kan gå vidare från det.

Jag vill också ställa en lätt fråga.

Varför ska jag tillkalla en veterinär när min hovslagare, som påstår att hästen har problem trots att vet inte tror att det är möjligt för honom att se, är en idiot? :smirk:

Det är pinsamt hur lite tanke det finns bakom en del åsikter. ;)

Nu orkar jag inte läsa allt en gång till från början. Men stämmer det verkligen att en veterinär har sett hästen och sagt att det inte är möjligt att se vad det är för fel på hästen?
Det är möjligt att det står i början av tråden och att jag ej minns hela historien det var ju ganska länge sedan den startades, Om hästen fortfarande mår dåligt vilket du antyder i en annan tråd så kan kanske veterinären se något nu?

Jag minns diskussionen om hästkörkort och tycker också att det kanske är en bra ide. Man blir ju mörkrädd ibland. Jag bara undrar lite vad ni tänker er att det ska innehålla? Det är ju egentligen utanför den här tråden så den diskussionen kanske ej ska ligga här?

Nu orkar jag inte läsa allt en gång till från början. Men stämmer det verkligen att en veterinär har sett hästen och sagt att det inte är möjligt att se vad det är för fel på hästen?

Nej nej. Såhär är det.

Hovslagaren har sett hästen och sagt att den har problem med njurarna. Tintilar har sen (säger hon iaf..) ringt flera veterinärkliniker och I TELEFONEN pratat med veterinär, som har sagt att det är inte möjligt för en hovslagare att se om en häst har njurproblem eller ej.

Nu försöker tintilar klara sig ur knipan genom att försöka 'kasta tillbaka' att flera i tråden sagt att en hovslagare är inte kompetent att avgöra njurproblem, och säger att 'varför ska hon åka till klinik bara för att en hovslagare säger att hästen har njurproblem, hovslagaren kan inte sånt ju?'

Det är ett kappvändande och negligerande av hästens behov som helt ärligt får mig att må illa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 823
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 656
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 804
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka