Alexandra_W
Trådstartare
Sv: Långsökt kanske, men allergisk reaktion mot 'tuppkam'??
Tro mig, det har kliat i fingrarna en massa gånger att göra det. Och omd et inte vore för den lilla 'hake' som finns med det hade jag tyckt att 'jaha lilla vännen, du har precis kvalat in för en sommar i arresten serru'. MEN.. haken är ju att då blir det ÄNNU mer spring sen när de släpps ihop =/ Det eviga problemet med att begränsa rörelsefriheten/busmöjligheten. De 'tar igen' det när de kommer ut i stor hage.
Så känns som endera åker hon i 'arrest' (vilket för mig är typ 100 * 100 meterhage), och får stå där 'resten av livet', eller iaf tills hon blivit gammal, grå och vis. Eller så får hon gå kvar. För efter säg två månader själv på begränsad yta, det kommer ju springas rent idiotiskt sen när hon blir 'frisläppt'. Visste jag bara hur man kom runt det (eftersom varken ordentligt motion eller ganska häftiga doser droger inte hjälper 'dagen D') så får man ju en extrem skaderisk där =/
Alexandra,
nej jag förstår att det nog inte går att påverka flocken om du som sagt inte vill införskaffa en helt ny flock eller öppna hästhotell.
jag har inte avsett att kritisera dig på ngt sätt som är avsett att göra dig arg eller ledsen, och det hoppas jag verkligen inte att du tolkat det som. Jag kan bara känna att hade jag varit dig hade jag legat på mental sjukhus för länge sen, med allt som händer hästen/hästarna. och ja - krasst nog - så hade jag f-n i mig rullat in hästen i fetvadd med vadderade hagstolp och skyddsnät vid detta laget. Ställt den ensam ett tag, begränsat hagen, plockat bort varenda jävla småsten HELA hagen. osv osv. För en period. För att eliminera alla som helst ytterligare faktorer som ev. chansmässigt sätt kunde slå ner på en. (Obs - fiktiva exempel i avseende att illustrera). för jag skulle inte se ngn annan utväg mellan det eller att checka rakt in på kliniken själv.
Tro mig, det har kliat i fingrarna en massa gånger att göra det. Och omd et inte vore för den lilla 'hake' som finns med det hade jag tyckt att 'jaha lilla vännen, du har precis kvalat in för en sommar i arresten serru'. MEN.. haken är ju att då blir det ÄNNU mer spring sen när de släpps ihop =/ Det eviga problemet med att begränsa rörelsefriheten/busmöjligheten. De 'tar igen' det när de kommer ut i stor hage.
Så känns som endera åker hon i 'arrest' (vilket för mig är typ 100 * 100 meterhage), och får stå där 'resten av livet', eller iaf tills hon blivit gammal, grå och vis. Eller så får hon gå kvar. För efter säg två månader själv på begränsad yta, det kommer ju springas rent idiotiskt sen när hon blir 'frisläppt'. Visste jag bara hur man kom runt det (eftersom varken ordentligt motion eller ganska häftiga doser droger inte hjälper 'dagen D') så får man ju en extrem skaderisk där =/