Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hej. Jag har lite frågor om just avlivning av hästar.. Det är så att våran ponny är sjuk och vi har nu bestämt oss för att avliva...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 557
Foder & Strö Jag behöver tips på energifoder då min ena häst inte skall äta betfor längre. Foderstaten baseras på hö med höga värden samt havre +...
2
Svar
27
· Visningar
8 511
Senast: fleur
·
Hästvård Mitt 3-åriga sto är halt på bakbenet. Hon är tjock och svullen under kotan. Inget sår och bara lite värme. Upptäckte det i torsdags...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Bambilino
·
Hästvård Ska röntga min fånghäst i morgon förmiddag (tisdag). Veterinären som svarade på telefontiden när jag ringde lät otroligt stressad, och...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Boj
·
Hästvård Är det okej att använda? Min häst har blivit så rinnig i ögonen, funkar koksaltlösning bra att använda i detta syfte?
Svar
2
· Visningar
2 422
Senast: Jelere
·
Foder & Strö Vart brukar ni skicka era hö-prov, och till vilket kostnad analyseras dom? Tänkte försöka vara lite ekonomisk, och skicka till det...
Svar
1
· Visningar
836
Hästvård Vad innebär det för hästens användning egentligen? Var inne i onsdags och röntgade min mammas häst och vår vetrinär sa att hästen...
Svar
4
· Visningar
1 407
Hästvård Riktigt så illa är det inte, men jag har vunnit en 1:a hjälpenlåda till hästen. I den så ingår det ett stetoskop. Nu tänkte jag kolla...
Svar
19
· Visningar
3 420
Senast: Tinen
·
Hästvård Hur får man ner en svullnad snabbast/enklast? Min häst lyckades med konsttycket häromdagen att öppna översta tråden vid ingången...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Ramona
·
Hästvård Jag vill veta vad ni tycker om följande: Vi köpte en hopphäst för 1,5 år sedan och när vi provred var hon helt underbar att hoppa...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Ja, hur är det, har någon en insektskänslig häst med andra symptom än exem och i så fall vilka symptom? Jag kliar mig fortfarande i...
Svar
2
· Visningar
1 212
Senast: mysis
·
H
Foder & Strö Hon som jag har min häst hos påstår att det kommer parasiter med fodret som man köper färdigt på säck. Och rent ut sagt dåligt är det om...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: HarryBarry
·
A
Foder & Strö ...och skulle behöva veta ung hur mycket hö som går åt i månaden! Han är närmare 130 hög o lättfödd. Ska gå på lösdrift o ridas...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Alyssa
·
Foder & Strö Har några fudneringar. Hästen det gäller är ett 26-årigt quartersto. Frisk och i bra skick och form, och så vill jag gärna fortsätta...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: ang
·
Foder & Strö Vad kommer ni att få betala för grovfoder i år, dvs. hö/hösilage? Om ni vet, vad har ni för analys på ert foder?
Svar
6
· Visningar
848
Senast: hästig
·
I
Foder & Strö Nu vill jag ha hjälp av er som kan det här med hösilage.:) Vi ska ta och plasta i år pga det här vädret:mad: Nu undrar jag hur man ska...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: hästig
·
Hästvård I min jakt på info om sprayplåster (se annan tråd) så var jag inne på STC och läste på dopinglistorna, och blev lite förbryllad. Har de...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: rubytoo
·
Hästvård Jag har en nordis som går på lösdrift, står i uppvärmt stall de kallaste dagarna (när det börjar bli kring -27 grader). Hon blir till en...
Svar
13
· Visningar
1 116
I
Hästvård jag måste bara skriva av mig lite..idag åkte jag och mamma ut till betet där vi har ettåringen för att titta till ett litet sår. Som...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: Splittan
·
Hästvård Killen hade skaffat sig ett litet rivsår och jag hög tag i min bästa vän sprayplåstret, men tvekade till det innehåller väl inget som...
Svar
2
· Visningar
1 578
Senast: Moffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka