Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Hade ni vågat köpa en häst med det?
2
Svar
30
· Visningar
3 359
Senast: Fejka
·
Hästvård Jag undrar om vad som är bra att ha i stallet, ifall att olyckan skulle vara framme, om hästen får gallor osv, vadsomhelst vill jag ha...
Svar
5
· Visningar
2 412
Hästvård I stallet finns en fölunge som är 6 v nu som kliar sig så pass mycket så pälsen åker av. Värst är det på undersidan av halsen (passar...
Svar
6
· Visningar
2 811
Senast: lundsbo
·
P
Hästvård Jag har en häst som är otroligt svårskodd..jag har haft honom snart i 10 år o han accepterar en hovslagare som skott honom under alla år...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Lilla Skutt
·
J
Hästvård Nu är det så att min ponny går på bete tillsammans med en annan ponny. Vi skulle vara borta en hel dag och de skulle känna igenom honom...
Svar
6
· Visningar
1 981
Senast: jagvillvaraifred
·
C
Hästvård Hej. Finns det någon som ger Magnesium till sin häst i syfte att få en stressad häst att varva ner? Skulle vilja veta om det fungerar.
Svar
17
· Visningar
1 324
Senast: StracciaT
·
Foder & Strö Hej!! Läser här överallt att proteinöverskott från grovfoder inte är farligt. Har fått lära mig att allt proteinöverskott skall...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: annso80
·
L
Hästvård Min 20 åriga islandshäst har en väldigt konstig och äklig knöl ungefär vid manken, lite längre ner. Det är som en boll man kan köra runt...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: melvin
·
Foder & Strö Mina hästar har alltid ätit hö. Jag är jätteskeptisk mot ensilage (luktar pest och ser äckligt ut, dessutom starkt för magen) och...
2
Svar
31
· Visningar
2 738
Senast: Korven
·
H
Hästvård Jag har hört att hästen bygger bra muskler om man travar sakta på asfalt! Kan det stämma?
2
Svar
21
· Visningar
1 709
Senast: Piraja
·
D
Hästvård Hästen hemma har gått och blivit vrål halt på h-bak. Vill knappt stödja på det. Blev halt förra lördagen.. och vetrinären kom ut på...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Dark_Dream
·
Hästvård Fick idag höra av en vän som hade min häst hos sig att deras hovslagare sagt nått om att hon hade tecken på att hon haft fång. Hästen...
Svar
16
· Visningar
2 684
Senast: Casper
·
Hästvård ...var mitt sto idag när jag skulle rida. Erlichia slog mig direkt med alla fästingar, men ja tvivlar ändå då hon är väldigt pigg i...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: tinafinis
·
C
Hästvård Gång på gång under den senaste veckan så sparkar denna häst irriterat med sitt ena bakben (alltid samma) rakt ner i marken 3-4 gånger...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 331
Senast: BonRaiz
·
C
Foder & Strö ...som fodrar sina hästar med Primero Total, alls? :eek: Fick ett mail o sa att dom kommer med en säck till mej imorrn....Ska se vad...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Carolrita
·
L
Hästvård Jag gör ett nytt försök nu då :). Jag har leksaker till min häst. Hon får varje kväll en gammal PET-flaska (fyrakronorsmodellen) med ett...
Svar
16
· Visningar
4 222
Senast: My Beauty
·
Hästvård Ja, vad får det för följder om en häst får en mindre muskelskada? Jag vet inte om jag är den enda som tycker att hästen verkar lika...
Svar
8
· Visningar
3 366
Senast: Apollo 13
·
Hästvård Min kille har åkt på hovledsinflammation i båda fram och en kotledsinflammation i höger fram...... En stilla undran..... hur stor är...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Apollo 13
·
S
Foder & Strö Har aldrig köpt hö till mina hästar förut så nu undrar jag hur mycket bör man köpa till en medelstor häst(kallblodig travare) så det...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en korsningsponny shettis-welsh som är 105cm hög. Det är en 7-årig vallack. Nu går han på bete tillsammans med mitt...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!