Sv: Asfalt

Det finns faktiskt viss svikt i asfalt. Jämför asfalt och torr grusväg....

*knapplån*
Att trava i lugnt tempo och inte alltför långa sträckor fungerar stärkande för benen. Men det bygger knappast några muskler....

Skulle snarare skriva så här. Allt arbete i form bygger muskler oavsett om det är asfalt el mjukt underlag. Asfalt är halt och inte idealiskt att galoppera på precis som lera inte är idealisk att galoppera på. Lindade ben el inte. Lite av en smaksak. VÅra barfota ponnyer körs mkt i trav på asfalt. Vi rider en hel del på asfalt......olindat. I stallet är det inte mina ponnyer som har senskador el är halta utan de med beskydd, lindor och så de som bara rider i ridhus och på mjukt underlag.

Liknande trådar

Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 232
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hundträning Jag har aldrig varit allvarlig nog med mitt tävlande för att tänka annat än "vi gör vårt bästa och ser hur det går", men nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 594
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ridskoleryttare