Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag är förbryllad över det låga smråpr i mitt hö. Råprotein är 73g/TSkg. Smråpr är bara 36,1g/TSkg. Alltså mindre än hälften. Vad är då...
Svar
7
· Visningar
1 777
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag hade tänkt plocka lite örter till hästen, men det var ltie svårare än jag räknat med. För det första vet jag inte helt säkert hur...
Svar
10
· Visningar
1 248
Senast: sthu
·
Hästvård Är nyfiken på hur många av er som brukar klättra era hästar för hand. Hur ofta tränar ni och hur många "intervaller"? Både upp och ner...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: flurrizen
·
Hästvård Någon som har en häst som är allergisk mot pollen? Hur artar det sig? Hur upptäckte ni att hästen var just allergisk och inte tex...
Svar
5
· Visningar
1 080
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min hingst totalvägrar äta mineraler. Att blanda det i kli också men han sorterar bort det. Vad ska jag göra?
Svar
14
· Visningar
2 186
Hästvård Ibland när hästarna kissar så är det rött i urinet, syns bäst på vintern i snön. Vad är det? Jag har hört att det inte är blod men blir...
Svar
10
· Visningar
953
Senast: SkorpSmulan
·
Z
Hästvård Har en häst som har haft bort päls, eller om det försvunnit själv ovanför båda ögonen, och det ser lika ut på båda sidorna. Någon som...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Zeroo
·
Hästvård Min häst har lyckats fastna med eller trampat på ena framskon så nu är den helt sned. :crazy: Det skiljer kanske 1 cm mellan in och...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
·
E
Hästvård Min häst går nu ute nästintill dygnet runt med 4 andra valackar i samband med att jag rider mindre. Han ska ha lite sommarlov helt...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: eloon__
·
Q
Foder & Strö Vet någon hur hållbarheten är i en öppnad bal? Dvs är det ensilerat på något sätt eller mer att betrakta som hö ur...
Svar
4
· Visningar
942
·
Foder & Strö Ni som ger olja, vilken sort ger ni?
2
Svar
32
· Visningar
3 130
Senast: Cashmir
·
Hästvård Finns det något att göra?? Vet säger att det är hopplöst... ska man tro dom och bara ge upp och ta bort honom eller finns det något att...
Svar
8
· Visningar
2 123
Senast: Empalie
·
A
Hästvård Hej! Jag har en maxad c-ponny (22 år) som under de senaste veckorna har börjat lägga sig ner ofta. Förutom att hon lägger sig ner...
Svar
5
· Visningar
1 480
Senast: annso80
·
Foder & Strö Hur gör ni när ni tar in hö? (inte hösilage eller enlilage utan hö) Hur många dagar torkar ni det ute om ni tar in löst och lägger på...
Svar
2
· Visningar
7 777
Senast: Strajder
·
L
Hästvård Min d-ponny (sto) har varit svullen i sitt juver ungefär i 2veckor. Igår betedde hon sej konstigt i ridningen, så fort jag skulle börja...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Lisaaa__
·
Hästvård Hästen är fortfarande halt ef.2 veckors vila. Så mest troligt är det gaffelbandet som spökar igen. Har haft kontakt med veterinär, som...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: ankic
·
Foder & Strö Ja min häst är nu så lös i magen att det ser ut som en ko har lagt en blajja när han skitit.... :crazy: Han har gått på bete i tre...
Svar
12
· Visningar
954
Senast: Boj
·
F
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta hösilage? Kvalité och prismässigt. Det låter ju rätt bra på hemsidan, och 65 kgs balar är en bra storlek.
2
Svar
38
· Visningar
4 257
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Mitt engelska fullblossto har förvandlats till en engelskfullblodsKO :devil: Trodde först det berodde på väääärmen, vi har ju haft...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 411
Senast: Alexandra_W
·
F
Foder & Strö Våran ponny är ganska sävlig av sig. Har lätt för att få kolik. Hon får nu Fibergi Låg och Betfor. Funderar på att byta kraftfoder till...
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka