Sv: Sned sko

men när hovis drar av skon så använder hon en liksom "rund" tång med skarpa kantar. farsan har bara vanliga, såna som man skruvar upp saker med. Och kanske nån avbitartång. Hur skal jag kunne dra av skon med en sån?

:rofl::rofl:Läser denna tråd och kan inte låta bli att skratta!
Ursäkta men en tång som man skruvar upp saker med??? Kan det vara en skiftnyckel du menar? Jag tror att det är bäst att du låter hovslagaren sköta om den här biten om du nu har sån tur att hovis kommer snabbt. Annars kan jag nog rekommendera en tappskokurs innan du ger dig på skorna!

Du, det är absolut ingen som helst fara för hästen att gå i hagen med en sko som är lite uppböjd. Det har jag ahft många hästar som gjort och det är inget som skadar dom. Det där är ett vanligt scenario när man har 5 hästar....
oroa dig inte, och för guds skull, inte sjutton ska hästen vara INNE för det :eek::)

Vad elak du är. :p

Nej jag menar inte en skiftnyckel! Utan en tång som man kan skruva med också. En sån här menar jag:
http://www.biltema.no/Archive\Product_images\12\Large\12-459_l.jpg

Går ju inte att dra av en sko med en sån???

Hovis anv en sån här:
http://www.biltema.no/Archive\Product_images\12\Large\12-322_l.jpg

Jasså en polygrip! Jag skrattar inte åt dig utan av förslagen och hur förvånade en del del låter i sina insändare när du förklarar att du faktiskt inte kan. Strongt tycker jag att du kan tala om att du faktiskt inte har den kunskapen OCH verktygen. Heja dig!:bow: Självklart är det ingen fara att släppa ut tottohästen med en sne traktarm om underlaget är mjukt. Mina hästar springer och trampar på sina skor ganska ofta, det händer också under träningspassen och det märker jag ju inte förrän en stund efteråt. Ingen fara m a o.

Hehe ja ingen ide att låtsas som jag kan. :p

Om det verkligen var helt akut och att han trampat halva skon in i hoven så den måste bort NU så skulle jag nog hitta ett sätt att få bort den.. Men annars förliter jag mig på min snälla hovis. ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 838
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har sett mycket trådar nu om väderförhållande å häst. Tänkte att här får man gnälla av sig lite extra över något man int har makten...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 113
Senast: Buck
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 415
Senast: kryddan
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!