Sv: Är jag fjollig eller inte? (Hage utan skydd och regn)
Jag är medveten att du skrev att hagarna förblir som det är men JAG skulle ha byggt en hage i liknande storlek på det plattaste stället i den "skogsdunge" du nämnde och då ha dem ute på natten
Dungen är tyvärr inte en sån där platt trevlig 'skogsglänta', utan där det fins träd, där är det slänt/kuperat, och 'stock och sten'.
Annars skulle jag jättegärna ha dem i skog, då kan stackarna KLIA sig också, nog det de saknar mest, men märker på ffa valacken när han komemr in - det första han gör är att kliiiia hela sidan mot klimattan i boxen.
Är det platt så är det kalt här tyvärr, och är det skog är det bästa fall stenigt och ojämnt, och i värsta fall ordentligt kuperat med.
Till de som skrivit omd et:
Och ja, stoet kan gå i stor hage OM hon håller sig lugn där (rent konvalescentmässigt alltså). Men nej hon gör inte det. Men hon är lugn i sjukhagen. Så, jag gläds åt att jag kan ha såpass stor att de kan ströva lite, men ändå inte busar. Men att ge henne en hage som är mer än tio gånger så stor - så det blir bus och rejs. Nix, inte än. För mina hästar är 80*40 LITET, och även fast de kan springa och fnatta, så gör de det inte. Och dte räcker för mig. Om hon skulle springa i den så skulle jag bli tvungen att minska ner den, men alla är glada så länge mans lipper.
De snarkar ute idag med regntäcken, får se om det blir något av ösregnet hela natten smhi hotat med..