Silver Girl
Trådstartare
Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon lökväxt men kan inte se vilken.Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Visa bifogad fil 165438
Vårlök?Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Visa bifogad fil 165438
Jag bor utanför Kalmar. Bott i huset 9 år och har inte sett det innan.Vårlök?
Var i landet bor du? Har du ägt gräsmattan flera år och detta är nytt?
Kan vara pärlhyacint, har du grävt ned några sådana?Jag bor utanför Kalmar. Bott i huset 9 år och har inte sett det innan.
Om du bryter av en stjälk på mitten och luktar, doftar det gräslök då?Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Visa bifogad fil 165438
Inte mitt i gräsmattan, men har några i en rabatt på andra sidan huset.Kan vara pärlhyacint, har du grävt ned några sådana?
Ska testa. Återkommer.Om du bryter av en stjälk på mitten och luktar, doftar det gräslök då?
Om du bryter av en stjälk på mitten och luktar, doftar det gräslök då?
Den luktar inget vad jag märker.Ska testa. Återkommer.
Då är det inte vanlig gräslök i alla fall!Den luktar inget vad jag märker.
De har lite bredare bland och platta.Kan det vara gul vårlök? finns i två former, och den lilla vårlöken har smala, nästan gräslökslika blad. Inte alltid den blommar varje vår heller, den gillar inte riktigt att bli nerklippt i bladen.
Tror också på det. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/VårlökKan det vara gul vårlök? finns i två former, och den lilla vårlöken har smala, nästan gräslökslika blad. Inte alltid den blommar varje vår heller, den gillar inte riktigt att bli nerklippt i bladen.
Stämmer att det är vårlök, jag har samma i min gräsmatta.Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
Visa bifogad fil 165438