Trädgårdsskjul

sthu

Trådstartare
Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge".

Är såna där i plåt bra? Typ dessa
1744128423452.webp

Vad ska jag tänka på innan, och kanske efter, köp?
Vad har man för golv? Underarbete? Förankring?

Personligen är jag ingen vän av plåtskjul. De blir lätt fula och är svåra att fräscha upp.

Det finns ett brett utbud av trädito. Kolla Jula t.ex. för tips.

Personligen är jag ingen vän av plåtskjul. De blir lätt fula och är svåra att fräscha upp.

Det finns ett brett utbud av trädito. Kolla Jula t.ex. för tips.
Hittar bara pyttesmå på typ Jula. Eller superdyra på andra ställen.
Jag hatar dessutom att måla/olja :angel:

Tänkte att plåt håller rätt många år innan det blir trist, men så är det kanske inte?

Vi köpte billigast möjliga från typ vidaxl som tillfällig förvaring. Det höll några månader sedan blåste skiten iväg i en storm. Vi hade förankrat det väl. Problemet var att väggarna slets loss från bottenprofilerna. Så jag rekommenderar inte det billigaste alternativet om du bor blåsigt. Kanske att de lite dyrare modellerna är vettiga.

Vi köpte billigast möjliga från typ vidaxl som tillfällig förvaring. Det höll några månader sedan blåste skiten iväg i en storm. Vi hade förankrat det väl. Problemet var att väggarna slets loss från bottenprofilerna. Så jag rekommenderar inte det billigaste alternativet om du bor blåsigt. Kanske att de lite dyrare modellerna är vettiga.
Oj, det låter ju inte bra.. vi bor inte så blåsigt och hade tänkt ställa det bakom växthuset. Men man vill ju inte ha ogjort arbete och pengar.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
660
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
710
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 547
L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 212
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kloskada
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023