Vad är detta?

Silver Girl

Trådstartare
Det här växer i min gräsmatta. Ser ut som tjockt gräs eller någon slags stjälk, men inga blommor i nuläget. Någon som vet vad det är?
1000010668.webp

Kan det vara gul vårlök? finns i två former, och den lilla vårlöken har smala, nästan gräslökslika blad. Inte alltid den blommar varje vår heller, den gillar inte riktigt att bli nerklippt i bladen.

Jag har nåt liknande. Blommar aldrig. Har ingen aning om vad det är för nåt. Dyker upp som tuvor som är blankare, högre och grövre än gräset.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Är på jakt efter förvaring till trädgården. Gräsklippare, verktyg, redskap, krukor, allt som hamnar i växthuset "så länge". Är såna...
Svar
4
· Visningar
239
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
739
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka