Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jättejobbig sits för dig ! I bland blir det bara för mycket och det kan nog vara bra att nån annan hjälper dig ett tag . Du märker säkert redan första gången du kommer dit om allt står rätt till .
alltså - bor inte du i stockholmstrakten? Det låter som du står ute i värsta obygden på din beskrivning ang. utbud? Stallet du står i nuvarande är väl kollektivstall om jag fattat det rätt? då borde det innebära att flyttar du hästen temporärt, så är du fortfarande bunden att ta pass i ditt permanenta stall? Om så är fallet hade jag vägt in den aspekten i ekvationen, dvs du förlorar troligtvis inte så mycket tid på att ha hästen längre bort med pendlings tid osv och flytta den permanent, jmf med att flytta hästen fast samtidigt ha åtaganden i nuvarande stallet?
Om det är så att hästen enbart ska bo på det nya stället under rahabiliteringen, dvs 2 månader, och sen flyttat tillbaka till sin lösdrift. Ja då hade jag valt alternativ nr 1 MEN försökt att ta mig ut en gång till i veckan, dvs 2 vändor/vecka. Samt sett till att få referenser på ägaren.
I mitt vanliga stall får hästarna fri tillgång på silage- det rullas in när förra balen är slut, så där är inga egentliga pass (ja utom nu då när hästan står på "box"). Så där kommer jag inte behöva göra särskilt mycket alls. Och även om det hade behövt hade det varit max 2 ggr/vecka (om jag nu haft box).
Vi har det så i vår lösdrift att när nån inte är kvar slipper den sina mockningspass- eftersom den inte är där och hästen inte skitar ner.
Planen är att ta mej ut minst 1 gång/vecka- det bör jag kunna låna ihop en bil till(även om jag får spendera ett par timmar med att ta mej till och från bilen).
Och tanken är att hon ska tillbaka igen när hoven är ok, om jag inte magiskt hittar någon annan bättre plats under tiden (vilket jag ju skulle få tid att leta efter:-)).
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hästmänniskan Ja, när det kommer till bil så vill jag köpa rejäla grejer så jag förstår hur du menar. Där är det inte värt att vara dumsnål. Däremot...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.