Söndertrasad hov-technovit

Sv: Söndertrasad hov-technovit

Jag kommer låta henne gå utan skor om inte denna skoningen nu håller. Hovis var här o verkade fötterna idag o nu ser de mycket bättre ut (såklart) men han fick ta ganska mycket så hon krympte två storlekar o eftersom han gjort specialskor till henne så måste han åka hem o göra om dom, så hon skos imorgon. Men vi kommer inte behöva använda så mycket av technoviten troligtvis.

Den senaste hovslagaren gjorde inget bra jobb, han anlitar jag aldrig igen men hon har inte dragit av sig skorna alls under den här tiden. Det har gått sönder ändå.

Vi har en box som vi fyllt med torv och blött upp rejält. Där ställer vi in pållarna under en tid om dagarna. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 661
Senast: super
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 109
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 772
Senast: tuaphua
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka