Tvinga henne lämna i från sig hästarna?

Sv: Tvinga henne lämna i från sig hästarna?

Fast nu måste man notera att i flera fall har det inte varit självklart, och även om du vet det så är det tydligen inte många som tror att det är möjligt.

Jag tycker du ska anmäla henne. Sen så kan du ju åka ut och kolla. Så att du ser det. Ser att du skrivit halmstad som hem ort. Vet att de som får anmälan kollar upp saker. Har hört lite själv om vissa fall. Därav vet jag att de verkar serösa.

Lycka till......

En anmälan efter enbart hörsägen kommer tyvärr inte o leda nån vart. Du måste med egna ögon ha sett att hästarna har det dåligt.

En anmälan är en anmälan, vilken djurskyddsinspektören åtminstone skall åka ut och kontrollera. TS behöver ju dessutom inte tala om att det är hörsägen, utan bara anmäla "tvivelaktig hästhållning". Hon kan ju dessutom göra det anonymt.

Här tas inte en anonym anmälan efter hörsägen på allvar, våra inspektörer frågar alltid om man sett det med egna ögon

Här tas inte en anonym anmälan efter hörsägen på allvar, våra inspektörer frågar alltid om man sett det med egna ögon

Trist, eftersom många vill vara anonyma när de anmäler, det leder ju bara till att färre anmäler & fler djur riskerar att få fortsätta leva med olämpliga ägare.Men men..det är ju "bara" hästarna som förlorar på det så vad gör väl det:smirk:

Håller med! Har nu hittat människans blogg via nätet och blri mörkrädd :cry:
Idag har jag haft fullt upp och inte hunnit ringa, men jag vill definitivt vara anonym, går inte detta kommer jag be någon annan (killkompis ex.) göra det då jag inte vill ha galningen efter mig!

jag hade ringt och anmält varje dag tills det hände nåt.. :mad:

Visst kan du anmäla anonymt, det är inga problem. Men om de frågar om du sett det med egna ögon, vad svarar du då?

vi bor på andra sidan borås. här går det utmärkt att bara anmäla. anonymt eller inte, ingen ifrågasätter. det räcker att säga att "jag tror det finns en del brister" det är deras skyldighet enligt lag att åka ut och kontrollera. tom. om det händer varje vecka så MÅSTE dom åka ut efter varje anmälan.

Jag gjorde en anonym anmälan nyligen och jag vet att det blev en inspektion.

Immer

Jag förstår att du är upprörd över kvinnans hästhantering, men din idé att ta över hästarna var inget vidare bra..... Det skulle kunna rubriceras som utpressning.
Tur att det inte blev av. Anmäl så snart du kan!

Immer

Jag har inte sagt att man inte kan anmäla anonymt men man måste ha sett det för att anmälan skall tas på allvar o en inspektion ska göras omg. Anmäler du efter enbart hörsägen så tas inte anmälningen på allvar o hamnar lätt på hög för att behandlas senare. Har ett typex här, kompisen blev anmäld för o ha vanvårdat sin hund, anmälaren hade INTE sett hunden själv utan hört detta av en upprörd kompis, anmälaren hade alltså inte sett hunden själv, inspektion skedde således över en månad efter anmälan kom in.Dock fanns det inget att anmärka på i detta fallet. Är det så att du sett att djuret vanvårsas md egna ögon o påpekar detta så SKA en inspektion ske inom ett dygn.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 661
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 415
Senast: MattiZ
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 972
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka