Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Just nu har jag inget ordelntligt sjukskåp/låda (slarv) de finns jodopax, helosan & bomull ! tänkte uppdatera mej lite nu, vad...
Svar
9
· Visningar
1 328
Senast: _Runaway_
·
H
Foder & Strö Jag undrar om det är någon här som vet på ett ungefär hur länge betfor håller sig i en tunna utan att bli gammalt? Då hästen bara får...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: arabia
·
Hästvård Jag håller på att bli galen!!! :cry: Jag har hållt på sedan mitten av maj med förkylda hästar!!! I slutet av maj tog vet "snoprov" på...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Streetflash
·
Hästvård min 5-åring har ev ligamentskada i sitt högra framknä och ska ev genomgå en titthålsoperation. hon är sprutad 3 ggr utan större framgång...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Jag har en valack som ibland efter ridningen får vit snorr som rinner ur ena näsborren. Någon som vet var detta kan vara och vad man...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: Astael
·
K
Hästvård Hej! Mitt 3-åriga halvblod fick en djup sårskada framtill på hasleden på ena bakbenet, efter att hon sparkat mot ett staket i hagen...
Svar
1
· Visningar
787
U
Hästvård vet att man ska vänja in hästen med BoT igentligen.. men undrar bara hur viktigt de är att man vänjer in hästen? hade tänkt ha dom...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: miraxteam
·
Hästvård håller på att bli galen! varför ska det vara så svårt att få tid på hästkliniken? Är det mer "sjuka" hästar vid den här tiden på året?
Svar
6
· Visningar
809
Senast: My Beauty
·
Foder & Strö Hur mycket hö / hösilage brukar ni ge era åringar? Även om de har fri tillgång, så hur mycket uppskatningsvis äter de per dag?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: ch791022
·
Hästvård Hur går man tillväga om man vill låta kremera sin häst? Enskilt, så man får tillbaka askan, går det?
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: Alexandra_W
·
L
Hästvård Tycker ni att denna ponny är tjock ? Innan hon gick på sommarbete : Nu (efter en och en halv sommarbetestid) : Jag vet att...
Svar
16
· Visningar
1 529
Senast: bigganl
·
R
Hästvård På betet där min ponny går så finns även ett shetlandssto (har inte koll på ålder, men är absolut över 10, närmare 15 år). Detta sto har...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: lizzie
·
S
Hästvård En häst i min närhet har bitit sej rejält djupt i tungan, inte tungspetsen eller sidan av tungan utan nästan mitt på och en bra bit in...
Svar
2
· Visningar
2 764
Senast: svea
·
Foder & Strö Hej! Hoppas att det finns någon som har lite tips hur jag ska fodra min lille kille på ett år. Han är nu 89 cm hög och jag köpte...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Masse
·
Hästvård Har suttit och läst genom några gammla ringormstrådar och på några ställen står det att ringorm kan smitta genom luften.. Kan det...
Svar
8
· Visningar
3 273
Senast: lundsbo
·
T
Hästvård Vad är det för preparat egentligen? Vad heter det i Fass?
Svar
1
· Visningar
836
Senast: lundsbo
·
S
Foder & Strö Ska byta foder nu har jag bestämmt. Har tidigare räknat tills jag har blivit galen på korn, havre, betfor, och ev. andra tillskott...
Svar
16
· Visningar
1 702
Senast: Molin
·
O
Hästvård Jag inser att det antagligen finns flera trådar man kan leta upp men jag har inte ens letat efter dom. För jag tycker att hon kan få en...
Svar
12
· Visningar
1 080
Senast: Orzon
·
S
Foder & Strö Hjälp! Vår connemara ponny fick fång 25/2. Hon gick i gruspaddock, det var inget foder byte ingen vet varför! Kan hända att jag tog...
2
Svar
25
· Visningar
2 360
R
Hästvård Är det någon som provat detta?? Resultat?? Köpte det när jag var inne på ATG igår och tänkte prova, men det skulle vara kul att höra hur...
Svar
18
· Visningar
2 694
Senast: Skuggabaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka