Behandlad med tildren...Blir tacksam för svar

Sv: Behandlad med tildren...Blir tacksam för svar

Nix efter att ha läst det norska FASS hade jag inte behandlat min häst med detta. Det hade varit min absolut sista utväg. Har TS sagt något annant än att det är sista utvägen?

Jag skulle provat annat först typ;

1. Tillskott av mineraler och vitaminer i fodret, läst naturlig hästhållning en kanon bra bok som även tar upp sjukdomar som strålbenshälta. Sen när hjälper mineraler och vitaminer mot skellettpålagringar?
2. Alternativa behandlingsformer. Tex vilka? Laser har ingen verkan på pålagringar, massage hjälper inte, magneter inte och troligen inte heller handpåläggning.
3. Aktiviter som hästen klarar av. En häst som har ont ska inte ridas/arbetas alls. Den ska om den kan gå i hagen och vila.
4. Provat utan beslag, många veterinärer skriker NEJ det blir mkt värre några tycker tvärt om. Det är som läkare man får olika svar beroende på vart du går. Så prova och se!Att inte lägga beslag på en häst med strålbenshälta kommer att ge den mer smärta och troligen kommer pålagringarna byggas på ytterligare. Inte bra.
5. Promenera, promenera, promenera........Varför ska hon promenera sin häst som har ont? Hur ska det hjälpa att stanna av bildningen av mer pålagringar? Hur ska det göra hästen smärtfri?

Mirjabengtsson

Jag håller helt och hållet med vad Alexandra skrev till dig tidigare.

Tildren är en "sistautvägenbehandling", och är mig veterligen det enda som hjälper mot skelettförändring såsom pålagringar, spatt och cystor.

Alexandra,

Att tala om för andra hur kunnig eller okunning någon är tycker jag inte hör hemma här. Vi är väl alla här för att vi vill våra hästars bästa tyvärr kanske vi inta alltid kan kommunicera ut det på bästa sättet men jag tycker du ska fokusera på dig själv och den kunskap du vill förmedla istället för att ödsla energi och hetsa upp dig på människor som inte är av samma uppfattning som du själv.

Nog om det!

Min åsikt är att titta på helheten i det ingår fodret JA! men även kliniska behandlingar.

/M

När folk ger råd baserade på total okunnighet om en åkomma, och där om någon följer de råden, häsens välfärd riskeras, nej då är jag inte tyst.

Du kan inte fodra bort strålbenshälta, hur gärna du än vill.

När folk ger råd baserade på total okunnighet om en åkomma, och där om någon följer de råden, häsens välfärd riskeras, nej då är jag inte tyst.

Du kan inte fodra bort strålbenshälta, hur gärna du än vill.

Jag tror det är möjligt utifrån vad hon skrev i ett tidigare inlägg.

Citat:
Nix efter att ha läst det norska FASS hade jag inte behandlat min häst med detta. Det hade varit min absolut sista utväg.

Slut Citat:

Jag tror det är möjligt utifrån vad hon skrev i ett tidigare inlägg.

Citat:
Nix efter att ha läst det norska FASS hade jag inte behandlat min häst med detta. Det hade varit min absolut sista utväg.

Slut Citat:

Att vad är möjligt?

Att vad är möjligt?

Norska FASS !!!! Förstår du inte det roliga, typisk Norge historia.

Förlåt om jag gick för långt.

Fasen, Alexandra har du ingen humor???

P.S. För övrigt om man nu ska vara alvarlig så har du mitt fulla stöd!!

Skriv dina åsikter om tildren istället o om ni (du o din häst) har fått hjälp av det ngn gång!
:)

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 746
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 075
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka