Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Är inte så värst inne på hur man ser om en häst fått borellia el. liknande. Antar att det märks iaf? Men, för att komma till själva...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: tinafinis
·
S
Hästvård Hej! Skulle vilja veta mycket mer om denna skada än vad jag vet just nu.. Min häst har karftig hovbrosk förbening vilket gör att han...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej!! Min älskade pålle på hela 31år är sjuk...:cry: Har varit trött och hängig senaste veckorna , stel och haft "lite " feber Dock...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 954
Senast: kickikompis
·
Hästvård I stallet där min häst står är de flesta av åsikten att hästar ska inte ridas varje dag. Min häst går 4 arbetspass (markarbete...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 127
Senast: Belethien
·
J
Hästvård hej allihopa! Har haft mina pållar några timmar om dagen på bete ( går annars på ett väldigt magert bete och får hö), och nu har de...
Svar
4
· Visningar
635
Senast: melvin
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Ni som gett magnesium för att få en lugnare häst, hur snart har ni sett skillnad?
Svar
5
· Visningar
2 071
Senast: lizzie
·
Hästvård Har varit tvungen att anlita en ny hovslagare. Men hans sätt att verka och sko skiljer sig en hel del från min förra hovis'. Denna nya...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: Kusebuse
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 344
Senast: Bewelinn
·
M
Hästvård Provade igår att massera in Arnika liniment samt linda pållens ben då han har en rejäl galla fram på kotsenskidan. Det som hände var att...
Svar
7
· Visningar
1 573
Senast: Ajda
·
B
Hästvård När en häst byter tänder, hur länge ska man rida bettlöst? Ena unghästen trilskar som f*n med munnen, antar att hon byter kinntänder...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: TantEster
·
6
Hästvård ...och en häst utan skor? Verkas de på olika sätt? Eller är det så att den här barfotagrejen inte skiljer sig nämnvärt från en...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
28 330
L
Foder & Strö Där jag handlar (lokalt) sägs det att det är samma sak och att jag kan använda linoljan som fodertillskott på samma sätt som...
Svar
9
· Visningar
15 651
Senast: femman
·
Hästvård Förslag på någon bra? Jag måste verkligen ha något som skyddar nu nämligen :crazy: Jag verkar min häst själv, men tyvärr så drar hon...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: CK
·
K
Foder & Strö Kompisen har hört talas om ett "mirakelfoder" som ska heta Build-Up eller liknande som hon vill testa på sin magre kille. Tyvärr har jag...
Svar
16
· Visningar
2 040
Senast: Konie
·
P
Hästvård Min kära polle kliar sönder sin långa, vackra man och även lite på svansen. Det är inte jättemycket men ändå. Har ni några tips på...
2
Svar
24
· Visningar
2 485
Senast: _Pandora_
·
L
Hästvård Jag fick en islandshäst på foder för en månad sedan. Ägaren sa att han har sommareksem och har eksemtäcke på sommaren. När ska jag...
Svar
16
· Visningar
1 110
Senast: Boj
·
D
Hästvård Jag har en 4 åring hemma som vi nu har haft i ca fyra månader. Nyligen har vi upptäckt någon som vi tror är knäskåleupphakningar. :( Och...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Dark_Dream
·
Foder & Strö Nån som har provat det eller använder det? Vilka erfarenheter har ni? Jag funderar på att prova cornmusli som tillskott.
Svar
4
· Visningar
642
Hästvård Min ena häst har en hovböld som inte vill mogna och komma ut. Han har varit på klinik och de kunde inte hitta den. Han är bara lite...
Svar
11
· Visningar
2 877
Senast: Lahtel
·
T
Foder & Strö Ni som använder alger, ser ni någon förbättring t ex på eksemhästar? Jag har i flera år tänkt att ge alger till min eksemhäst, men inte...
Svar
13
· Visningar
2 319
Senast: Zora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka