Rida varje dag -fel?

Sv: Rida varje dag -fel?

Bilden är säkert målad för det där klassa nog som djurplågeri :eek:

Att vildhästar är ute och går jätte mycket är lite fel att jämföra med våra hästar tycker jag. Vildhästar utför inte dressyr/ hopparbete eller galopperar/travar nämnvärt mycket när de är ute i det fria. Dessutom bär de inte extra vikt på sin rygg heller för den delen. Det är en skillnad.

Självklart att hästar inte "lider" fysiskt av att bli ridna varje dag men psykiskt så behöver de nog vila från "jobbandet". Bara ut och gå, det ger en annan känsla att bara promenera än att rida hästen. Hästen går i grimskaft i en slö takt och kan nosa i backen, snappa ett grässtrå på vägen och bara ha det skönt. Man gör ju självfallet som man vill men jag själv håller mig till en vilodag så hästen får vara ifred lite.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 659
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 346
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010