Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Har en häst som genom åren testat det mesta foder på, för att han har svårt att gå upp i vikt, har gett han nu Hippo Alfa (för digivande...
2
Svar
23
· Visningar
2 758
Senast: Sunflower2B
·
B
Foder & Strö Har ny häst sedan en månad, halvblod valack 7 år. Har sedan 3 veckor böjat införa havre då vi ville ha mer energi och muskelbildning. i...
Svar
14
· Visningar
3 001
Senast: jarnroos
·
A
Hästvård Ni som har fyråaringar, har era slutat växa? Min är för nuvarande omkring 170 cm. Börjar fundera på hur stor han kommer att bli...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Mahogney
·
P
Foder & Strö Nu är det så här att min lilla pålle vägrar att äta av mineralstenen och vill inte enbart äta pelleterade mineraler heller vad ska man...
Svar
1
· Visningar
724
Foder & Strö Hästarna har gått på bete del av dygn sen i maj, sen i början på juni gått halvdygn på betet, och andra delen av dygnet gått i hage med...
Svar
12
· Visningar
1 343
V
Hästvård Min häst skoddes i tisdags och tappade ena framskon efter bara några timmar när vi var ute och red i skogen (travade lugnt och sansat)...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 037
Senast: Fina
·
Hästvård Hej jag upptäkte idag att mitt sto har varit "kladdig" mellan bakbenen och att det inte finns något hår kvar därbak. Hör till saken gör...
Svar
5
· Visningar
1 259
Hästvård Jag har varit och tittat på en unghäst som jag gillar mkt:love: Tyvärr så krubbiter han.:cry: I dagsläget så står han på box dygnet...
2
Svar
26
· Visningar
1 928
Senast: CikkoSuit
·
Hästvård det är nu min andra sommar med min exem shettis... och hon förstör exemtäcken på löpande band... :cry: satt hela kvällen i går o...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: ponytails
·
C
Hästvård Måste bara lägga in en frågande tråd... Har en 18årig häst som nyligen åkte på kolik (förstoppning i blindtarmen) Blev behandlad och är...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: Colombia_Girl
·
D
Hästvård Hej! Vet inte om detta inlägget kommer till rätt plats men kan ni hjälpa mig med vad jag ska kolla vid ett hästköp? Mvh Susanne.
Svar
5
· Visningar
873
Senast: melvin
·
J
Hästvård Har en hyresgäst i stallet som har köpt en ny ponny, import Danmark och som har varit lite småhostig under en period hos säljaren. Vet...
Svar
10
· Visningar
1 100
Senast: ponnie91
·
Hästvård Min lillkille har blivit lite svullen på hasspetsen. Han har ett sår precis vid svullnaden så han har förmodligen slagit på sig på...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: sannaaah
·
N
Hästvård Undrar hur ni(/vi) som har tävlingshästar eller hästar i tävlingskondition som går ute gör vid regn? Min häst går ute dygnet runt...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: blohme
·
Hästvård min häst reagerade när jag massera kappmuskeln ( den som går vid manken. hon reagerade genom att backa. muskeln kändes stel och hård...
Svar
2
· Visningar
1 057
F
Hästvård Vad kan man se vad som tyder på att hästen har ont i munnen/tänderna? _________________________________________ När jag ska dra in...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Boj
·
Hästvård Vi har varit borta och lät ponnyns "skötare" rida honom. Dottern fick först höra att hon ridit ca 1tim( vi hade sagt 1/2) men det var ju...
Svar
7
· Visningar
1 697
Senast: neferra
·
H
Hästvård Jag ska hjälpa min kompisa att fixa manen på hennes häst, tänkte föst rycka den sen klippa så den inte är så lång. För att klipper jag...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: My Beauty
·
W
Hästvård Har ett sto, som vilat efter en överansträngning av ligamenten i benen fram, hon är nu konstaterat frisk, och jag funderar hur jag bäst...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: weeh_
·
L
Foder & Strö Är det någon som vet något om sojamjöl? Min häst går på bete, snart 2 veckor nu, han hade gått ner i vikt innan, men verkar inte lägga...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka