Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Ni som har era hästar på bete dygnet runt. Hur gör ni vid regn osv? Lägger ni på dom täcke även om det inte regnar så mkt eller vid...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 635
L
Hästvård Hej! Är det någon som vet vart det finns simmanläggningar för hästar.. Min häst har nämligen fått sitt gaffelben avsparkat och när det...
Svar
8
· Visningar
2 068
Senast: zoowie
·
Hästvård Hejsan min 3 åriga Valack har vårter framme på mulen han, kan man göra något åt dessa eller kommer dom försvinna av sig själv? eller...
Svar
9
· Visningar
1 491
Senast: Mish
·
Hästvård Dotterns ponny som är fångponny har gått i samma skogshage i några år nu, fick fång för 2 veckor sedan. Hon äter enbart hö eftersom det...
Svar
2
· Visningar
1 358
Senast: Sarismatte
·
S
Hästvård Kan hästar få strålröta när de går på sommarbete i en ganska torr hage ?
Svar
10
· Visningar
2 106
Senast: roos_goos
·
Hästvård Fbldonnan har sen i fredags haft en liten galla på samma ställe som den på bilderna nedan visar. Liten, oöm, sval och mycket mjuk. Men...
Svar
12
· Visningar
5 692
P
Hästvård Om man tycket att sin pålle har lite mjukt svampigt nere vid bakbenet (minns fan inte vilket ord det kan vara för benet där bak just nu...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Angely
·
Hästvård en kompis till mig berättade i onsdags att hans 13 år gamla nordsvensk plötsligt blivit väldigt sjuk. Veterinären hade aldrig sett något...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: Ballerina
·
Hästvård Ja, lite märklig är den nog Idag red jag i ridhus, red först kanske 30 min. Skritt, trav och galopp. Skänkelvikning, lite bommar och...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: Olympus
·
T
Hästvård Jag har förstått att fång kan vara en väldigt lurig sjukdom med diffusa symptom. Jag har nog ganska klart för mej vad som orsakar fång i...
Svar
10
· Visningar
2 576
Senast: toketossan
·
H
Hästvård Hej! Jag har en c-ponny som plötsligt hade börjat halta i hagen, på högerbak. Jag trodde han hade vrickat sig eller något. Så vi...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Wentona
·
T
Hästvård Pålle fick en spruta i kotleden och en i hovleden igår på kliniken för misstänkt inflammation.... :cry: Vet. var lite knapphändig med...
Svar
8
· Visningar
948
Hästvård Det efterlängtade fölet i stallet där jag står har äntligen kommit. Han var mager som en skrika och ganska svag de första dagarna. Nu...
Svar
5
· Visningar
4 540
Senast: trams
·
Foder & Strö Har skrivits mycket om fång nu och jag vill nu fråga er som äger en fång häst/ponny. Vad ger ni era hästar i foderväg vinter halvåret...
Svar
3
· Visningar
879
A
Foder & Strö Hej! Om man vill ge sin häst ren engergi vad ska man då ge. Något som hon blir rejält pigg av men inte går upp i vikt av finns det...
Svar
11
· Visningar
1 047
Hästvård Vad betyder "akut purulent inflammation"? Det handlar om en halsinfektion i övre luftvägar.
Svar
2
· Visningar
2 468
Senast: solros
·
Hästvård Och jag vet inte vad jag ska säga, det var i min mening väldigt slarvigt gjort. Tycker ni dessa hovar ser OK ut? På ena fram och ena...
Svar
17
· Visningar
1 941
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hej Jag skulle vilja bli veterinär i framtiden tror jag. Är det 20.0 som krävs fortfarande för att komma in eller finns det ställen...
Svar
3
· Visningar
4 584
Senast: Flizan
·
T
Hästvård Är det någon som har kastrerat hemma förut? Kan ni berätta hur det gick efter kastreringen. Hur mycket blödde dom efter, när tog ni...
Svar
16
· Visningar
1 268
Senast: schelin_j
·
Hästvård OBS Långt. Nu behöver jag alla tips och förslag i värden om hur vi skall få hennes fötter bättre. Hon är ett svh på 11 år. Börja o sko...
2
Svar
20
· Visningar
3 124
Senast: aldente
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka