Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag har jag vair inne på atg o trodde min häst ahde fått tillbaka sin hovledsinflammation. Har inte märkt ngt när jag skrittat i skogen...
Svar
7
· Visningar
1 422
Senast: Yrja
·
Hästvård Satt och sorterade och ordnade Ks papper idag, inte riktigt orkat förrän nu. Men nu är allt insorterat i pärmen för en sista gång...
Svar
3
· Visningar
3 304
P
Hästvård Hej, ja har ett varmblod på 18 år. Han e pigg för sin ålder o ja rider mkt ...Nu e de så att ja kan inte ställa han på bete knappt för...
2
Svar
23
· Visningar
1 596
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Fungerar det bra? Torr hö alltså.
Svar
4
· Visningar
940
Senast: tgd
·
B
Hästvård Hej, En travare som jag tar hand om har en galla på högerfram på insidan. den är inte hård och hon bryr sig inte om jag trycker på den...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Becka_Aida
·
Hästvård Är trött på att behöva byta schabrak efter att ha ridit med det ca 2-3ggr för att det har blivit "hårt och vass" av svett och stöv...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 764
Senast: rocki
·
S
Hästvård Hur skulle ni behandla dessa hovar? Det är framhovar på en ardenner. http://i195.photobucket.com/albums/z93/El1St1/PICT2952.jpg...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: Stoppard
·
F
Foder & Strö Jag har alltid undrat vad det är för skillnad på hö, hösilage, ensilage mm. Skulle vara roligt om någon kunde berätta för korkade mig ;):p
Svar
5
· Visningar
860
Senast: Luleå
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hästfunktionsskor t ex Old Macs? Ris eller ros?
Svar
17
· Visningar
1 065
I
Hästvård Som rubriken låter, vad står S-CK för i ett blodprovsvar från EquiLab? Någon som vet? ~Ingrid
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Ingrid och Lukas
·
F
Hästvård Hej! Jag undrar lite kort och snabbt. Använder ni er av (vattentäta) sommartäcken nu på sommaren? Jag har just köpt en häst som...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: hillevie
·
I
Hästvård Hej! I år köpte jag ett eksemtäcke till en 27 årig Islandshäst med kraftigt eksem. I hagen fungerar det jättebra med täcket, men jag...
Svar
12
· Visningar
1 040
Senast: Iceland_lover
·
Hästvård häromdagen var jag å sambon å kikade på hästgård. stod en fin liten häst inne i stallet som gnäggade när vi kom in... sambon strckte...
2
Svar
30
· Visningar
3 370
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej! Jag skall få hem en foderhäst om några veckor och det blir första hästen som jag tar hand om helt själv. Håller just nu på att...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: Orange
·
Hästvård I går när jag ställde ut min islänning på gången vädrade han snoppen, när jag satte mig på huk för att borsta benen såg jag att han var...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: Yrja
·
I
Hästvård en liten fråga ...Använder ni linement vid svullna ben och skador ? eller finns det någonting mer man kan använda på? :bump: hls Igel
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Igelkottee_
·
T
Hästvård Hur ofta bör man verka en häst som inte går på skor? :)
Svar
2
· Visningar
859
N
Hästvård Råd mig- Hjälp mig- Tipsa mig...ja något!! ;) Var iväg på klinik i torsdags och röngtade lillhästens hovar. Hon har sen tre veckor...
Svar
17
· Visningar
1 765
Senast: Niantrezz
·
E
Hästvård Vet inte om den här tråden ligger riktigt rätt men annars får ni flytta den... Var iaf såhär att hästen min åkte på...
Svar
18
· Visningar
1 494
Senast: emgard98
·
Hästvård Igår hade jag en ET ute och kollade igenom min kille. Vi pratade länge om mycket och jag berättade om en liten konstig grej han har...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 953
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka