För mkt bete!!!

Sv: För mkt bete!!!

Ja funkar ju!! Nu e de så att ja har bete en bit ifrån stallet o de blir ett evigt springande me han,men vi har en liten rymmarhage som vi kallar de för så kanske ja kan ställa han där på natten...:)

Jo visst blir det lite spring...Har ca 600 meter till vår ena sommar hage och en km till den andra:angel: den tredje är närmast bara ca två hundra meter...

Men vad gör man inte för sina älsklingar:love:sen får man lite motion själv också:angel:

Trevligt :idea:
Från Globus kan jag nog få tag på om jag ber snällt i affären.
Hur tar man på den om man inte behöver grimma? :confused:

lånar tråden lite ...

alla som använt munkorg? hur har ni gjort?
jag har ingen möjlighet att ha min häst på mindre bete, & hon börjar se ut som en tunna? funderar på att ha den på henne på natten & låta henne gå utan på dagen . Skulle de funka tro?
hur pass mycket gräs får dom in i munkorgarna?

den mjuka från globus som man inte behövde grimma till?
skulle du vilja ta reda på var man kan köpa dom?

tacksam för svar /hon med fet häst

kl
En fråga till er som använder Globus munkorg.
Kan hästen verkligen röra käken ordentligt i sidled så att den kan mala gräset på rätt sätt eller blir rörelsen kortad? När jag tittar på hur den ser ut så ser den väldigt trång ut i sidled och då borde hästen bla slita sina tänder fel.
Ponnyn jag skrev om tidigare går med en hård munkorg (ja det finns nackdelar med en sådan också).

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 470
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 877
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 767
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka