Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Satsa på bra shabrak så blir de inte fula efter flera tvättar.
Tvättar du regntäcket me då om de har blivit blött på insidan efter en lång regnig dag???
så gör jag med, tvättar i 30 grader o mlåter dem torka i solen.
När hästen svettas så att även ett tjockare schabrak är blött på ovansidan efter ridturen, så handlar det om ganska mkt svett. Det är äckligt att lägga på hästen. Mina schabrak blir sällan eller aldrig synligt smutsiga, men svetten gör att de känns väldigt ofräscha...Jag tror KNAPPAST att ett schabrak kan hinna bli så svettigt/smutsigt efter en användning att man behöver tvätta det.
Nej det vill jag lova att de inte gör. De bryr sig inte nämnvärt, men jag tycker det är äckligt att lägga ett gammalt svettigt schabrak på en väl rengjord häst.Jag tror inte hästen tänker att "usch, jag vill inte ha samma schabrak som jag hade igår, för det är det ju intorkat svett på! Blää".
Mina hästar är inga porslinsdjur, de är bruksnordsvenskar på lösdrift. Dock hålls både de och deras utrustning rena och fina. Förstår inte charmen i smuts och äckel. :smirk:Jag är så himla trött på att vissa hästägare behandlar sina hästar så pluttinuttigt och som om de skulle kunna vara gjorda av porslin.