Drömmen om en hästtransport

Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock inför att byta bil och leker med tanken att det kanske kan gå på något sätt? Behöver bara kunna köra en häst ca 400 kg kortare sträckor och är nöjd med en enkel modell (måste ju vara säkert såklart). Jag skulle kunna tänka mig att fixa utökat B-kort om det verkligen behövs, men slipper helst.

Behöver hålla i plånboken så begagnat är det som gäller, budget ca 90' för bil och typ... 30-40' för släp? Är det blott en flickas önskedröm eller kan det ens vara möjligt?

OM det går vill jag bli bombad med tips om bra kombinationer av bil och släp ☺️
Mitt tips är att börja ta utökad b för då kan du optimera bil och kärra var för sig. Du blir mycket friare.

Finns massor med billiga kärror på www.hastnet.se . Jag skulle välja en umesläp men även som jag har nu wärmlandsvagn nu. Båda hållbara, prisvärda. Jag skulle dessutom välja enkla däck, inte boggi, för de kärrorna är så mycket smidigare. Jag bytte golv på värmlandsvagnen på firma för 8 lapp men det var nog billigt, vitt. Är du eller någon händig så byter ni själva.
 

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
33
· Visningar
938
Senast: Piaff
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 833
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag hittar en del gamla inlägg gällande uppkörning för BE med hästtransport men jag är intresserad av erfarenheter från mer närtid. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 053
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 822
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp