Den perfekta allroundbilen modell större

Jag har en Toyota rav4 diesel som jag är supernöjd med! Stabil bil, få problem och en bra dragbil 🙂
Jag har kollat på den, men kruxet är att den har för dålig ljudisolering när man ligger på typ 120 väg vid långkörning (speciellt enligt maken vars högsta prio är just ljudisolering).

Haha, jag uppfattade tvärtom iom hundbur! :D
Tja, jag vill stoppa in en mim variocage XS till en hund av den modesta storleken av 5 kg och med en mankhöjd på 28 cm, men ändå inte behöva demontera uppsättningen varje gång man storhandlar. Vad det innebär i utrymme vet jag inte 🤷‍♀️ men jag har kanske lite skeva perspektiv på vad stort bagageutrymme är när jag kört runt med en halvkombi.
Alltså - jag vet inte om jag tycker Subbor är så fantastiska som dragbilar egentligen, jag tror de fått det ryktet för att de är väldigt populära hos hästfolk som inte orkat ta mer än B-kort för de får dra mycket på B.
då har jag en ursäkt att skippa de iaf, jag fick ta utökat asap efter uppkörningen för B 😅
En häst i boogiesläp känns inte som man behöver en SUV till, jag tycker att en vettig kombi med 4-hjulsdrift känns mer spot on? :)
Mjo, men vi har inte hittat någon kombi som tickat alla våra boxar.
Noll problem att dra släp, men kräver troligtvis utökat körkort (iaf min bil + släp kräver det, iofs V70n också).
Utökat har jag redan, var tvungen att ta det för att kunna dra kombinationen av bil + släp mina föräldrar köpte när de också ledsna på att fastna i svagt motlut. Så det finns ju kvar som en rest från mitt ”förra liv”.
Så om man gillar Tiguan Allspace så bör man vid begränsad budget snarare kolla på Skoda Kodiaq och Seat Tarraco. Nästan identiskt bilbygge till lite lägre kosing.
En fundering där bara, har inte alla de mycket lägre hållbarhet/pålitilighet jämfört med Toyota och lexus? Skoda ska ju vara mer hållbar traditionellt, men VW-koncernen vill ju köra samma komponenter i alla sina bilar i möjligaste mån.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp