Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej undrar om hästar kan få hosta utav mögel i stall, inte i hö eller foder utan i stall...ngn som har erfarenhet utav detta?
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Wentona
·
H
Hästvård Då ska vi se hur jag ska formulera min fråga! häromdagen hade min häst ett sår under ena näsborren, eller såret är mera som att huden...
Svar
14
· Visningar
3 447
Senast: Sandramaria
·
F
Hästvård läste nyss att en häst som har hovbensfraktur ofta ömmar då man trycker ihop trakten(ballarna). min häst som jag misstänker hovböld...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Uddatyp
·
S
Foder & Strö hö fråga...jag vet inte mycket om foder hur mycket ca behöver en normal stor häst? Vad kan typ 2 löspressade normal stora väga ca...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: Suss
·
N
Hästvård Jag har ett islandshäststo som är liksom vattnig strax ovanför kotorna på både fram- och bakben. Visst är det gallor? Har nämligen...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Chima
·
S
Hästvård Hur lägger man in bilder här? ?
Svar
1
· Visningar
564
P
Foder & Strö Har en 9 årig valack som är väldigt matglad! Han fullkomligt VRÄKER i sig maten har får i krubban och tycks dessutom svälja en del av...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: hillevie
·
Hästvård Vet någon här på buke trådarna vad PRE och Fullblod har för "speciella" /vanliga sjukdomar eller typ lösa benbitar osv?? Snart fölar...
Svar
3
· Visningar
808
M
Hästvård Någon som vet något runt ledbrosksförslitning? Troligtvis har min pålle drabbats av det i bakkotorna:cry: Hur lång tid tar det...
2
Svar
27
· Visningar
3 403
Senast: Shudde
·
V
Hästvård Har en häst som idag är åtta år. Jag har haft henne i fem år och hon har inte varit skadefri ett ända (rid)år. När hon var fem gick hon...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Lavinia
·
S
Foder & Strö Min 4-åring ska gå på lösdrift i vinter, och jag funderar på hur mycket mer grovfoder det kommer gå åt, han och kompisen kommer gå på...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: linnsan
·
Hästvård är det ngn som har lust att dela med sig av sina erfarenheter av back on track??:bump:
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Shatoo
·
B
Hästvård Vet inte vat jag ska lägga tråden riktigt men försöker här.. då det handlar om dressyren. Flytta om den ligger fel.. För några veckor...
Svar
12
· Visningar
929
Senast: BancoB
·
O
Hästvård hej! Har en travare som vi försöker att skola om.Hon är snäll och försöker göra det vi ber henne om fast hon inte alltid förstår...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Amk
·
A
Hästvård Vilket är det bästa insektsmedel ni använder er av? Alltså mot sommarens plågor, mygg, knott mm. Köper ni jättedyra produkter eller...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
24 884
Senast: Goldi
·
Hästvård Min familj köpte för över ett halv år sen en ponny till hela familjen. Främst till mig så jag kan tävla med den i både hoppning och...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: KillerQueen
·
G
Hästvård Mitt sto kliar varje sommar av sig taglet längt upp på svansen, övre delen av svansroten. Har provat med solskydd nu när det blev så...
Svar
13
· Visningar
1 602
Senast: Goldi
·
S
Hästvård Har ett bra tag nu klurat på ett fenomen. Varför står nästan alla hästar mitt i solen och mitt i den gräsfria fläcken som brukar finnas...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Wentona
·
F
Hästvård vet inte om detta är rätt forum men..finns de inga akuttider längre? min kompis häst är näst intill blockhalt och väldigt svullen på...
Svar
3
· Visningar
2 330
Senast: syrran
·
Hästvård Visste inte vart tråden skulle ligga, men eftersom det handlar om sjukdom så la jag den här. :p Ska praoa på Kvinnsersta nästa vecka...
2
Svar
26
· Visningar
3 241
Senast: MissMissie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka