Ledbrosksförslitning?

Sv: Ledbrosksförslitning?

Ni kommer aldrig tro det här men bad ATG skicka ner röntgenbilderna till MK så de fick dem idag. Så på em. ringde telefonisten upp mig och sa att vet. på MK tittat på bilderna och inte hittat nå fel!!! Jag skrek rätt ut för de är av röntgenbilderna som vet. på ATG ställt sin diagnos!!

Snacka om virrvarr...
Kände mig helt förvirrad men ringde sedan och bad ATG skicka alla journaler till MK samt avbokade glucosaminsprutan som han skulle få på ATG imorrn. Sen får jag ta mig en tur neröver...

Undrar verkligen vad det är för fel på hästen...:confused:

Kan vet. på ATG vara så dålig eller är det MK:s vet. som inte tittat ordentligt...usch vad hemskt allt blev...:cry:

Har fått tid på MK onsdag den 13 juni (nästa vecka). Då får vi hoppas att vi får lite klarhet i det hela.

Vet faktiskt inte vem det blev. Ville ha en tid så fort som möjligt så då fick det bli den det blir. var en manlig som tittat på röntgenplåtarna dock.

Hur har det gått för dig ?

Om du fått dåliga nyheter så kika in på gnägg och titta på min tråd där !

Det beror ju helt på hur gammal individen i fråga är. När hästar slutar "återbilda" vet jag inte, men få människor över 40 kommer kunna åpterbilda brosk vid skador och förslitningar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
467
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 148
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
15 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka