Det var det dummaste jag hört.
Skulle man va oseriös om man tar betalt för att slå på en sko som oftast trampas av pga omständigheter hovslagaren är oskyldig till.
Jag har iochförsig varit snäll nån gång vid tappsko.
Men oftast när en häst får en tappsko beror det på omständigheter som jag som hovslagare inte kan rå för.
Ska jag då sponsra hästägaren med gratis skor när de klantat sig?
Tex när nya hästar släpps ihop och de tokspringer över stock och sten och sumpmark?
Ska jag sponsra hästägaren som vägrar kolla upp sin sneda häst som alltid trampar av sig samma sko pga ryggproblem/snett bäcken?
Ska jag sponsra ryttaren som rider hästen på olika långa tyglar jämt och tvingar sin häst att gå snett under ryttare.
Ska jag sponsra ryttaren som som rider som en kratta och rider hästen för trött pga okunnighet och som gör att den utmattade hästen som rids på bogarna trampar av en sko på den för tunga djupa ridbanan?
När hästarna går i hage med lera upp till knäna?
När en häst "glöms" kvar i hagen och tokspringer av sig en sko skall hovslagare då åka ut och slå på skon gratis?
Jag slår snabbt på ev tappskor åt mina kunder ,men jag gör det inte gratis.
Och jag förstår inte folk som gör det heller.
De som oftast kör med tappskogaranti brukar ju va många ggr de som skor jäkligt trångt.
Med allt det negativa det medför för hästen.Sjukt.
Tänk lite längre än näsan räcker.
Som vissa rider är jag förvånad över att det inte är vanligare med sk "tappskor"
.