H
HelenaHandberg
Sv: Fibergi, bra alternativ?
Litet ologiskt att ogilla några procent melass och acceptera foder med stora mängder havre tycker jag. De har i stort sett identisk effekt på blodsockernivåerna. Andra spannmål har i mikroniserat skick likartad effekt som melass.
Men jag håller med dig om att melasserad halm knappast är något intressant foder. HH
Tja, vill Du ge halm och massor av socker (melass) så why not. Dyrt är det också...
Jag rekommenderar ngt av Salsa Hästfoder....
MAX 3% melass (socker) och ingen hackad halm, utan förstklassiga råvaror. Kika på www.salsafoder.se så kan Du se vilken sort Du behöver ge som komplement till Ditt grovfoder.
Absolut det mest prisvärda müslifodert för hästar i Sverige och dessutom svensktillverkat med svenska råvaror så långt det går...
Alla andra müslifoder innehåller MINST 8-10% melass (socker) och ofta importerade råvaror istället för svenska!
Litet ologiskt att ogilla några procent melass och acceptera foder med stora mängder havre tycker jag. De har i stort sett identisk effekt på blodsockernivåerna. Andra spannmål har i mikroniserat skick likartad effekt som melass.
Men jag håller med dig om att melasserad halm knappast är något intressant foder. HH