Hovbilder!

Sv: Hovbilder!

Det syns ju klart och tydligt på bilderna att det är hög tid för en omskoning, vilket också ska ske inom kort.

En del hästars hovar växer sig långa i tån medan trakterna är konstant låga. En del hästar växer bara i trakterna och på en del hästar växer hovarna jämnt på höjden och blir höga. Precis som på din. Den ser hyfsat rak ut också med jämna och fina hovväggar. Ska man klaga på något så skulle du möjligen kunna haft lite längre skor. Å andra sidan, när hoven är nyverkad kanske du får tillräckligt med understöd med den storlek du har nu.

Jag tycker du lugnt kan fortsätta med din hovslagare.

Sv: Hovbilder!

Känner du dig osäker ändå så ta gärna nya bilder när hästen är nyskodd. ;)

Liknande trådar

S
Hästvård Oj, glömde en sak i förra tråden! Min ponny behandlades för ett balltramp häromdagen och då passade veterinären på att ta ett...
Svar
11
· Visningar
961
Senast: Sorba_
·
Hästvård För er som var intresserade av att se fler hovbilder så kommer det några här. -Vill bara börja med att säja att jag har en utbildad...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 998
Senast: Popplin
·
Hästvård Hade nya hovslagare ute i förrgår och det var ett par som skodde. Den ena skodde framhovarna och den andra bakhovarna. Sen sa några i...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: axel
·
S
Hästvård har haft hästen barfota i ett halvår nu. har använt boots för att spara på hovarna o för att hon ska slippa obehag av vassa stenar o...
Svar
19
· Visningar
2 913
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka