Sv: Varför håller inte hästarna?
Ser att du bor i Skåne. Bo Jenå brukar hålla kurser i tömkörning, han håller även privatlektioner, men då får man själv köra till Flyinge. BJ kommer till min hemmaklubb typ var tredje månad och håller lektioner. Jag tycker att det är helt suveränt!
En liten parantes från ämnet, som är mycket intressant. En sammanställning av vad som sagt är väl:
*vila hästarna mer, både under ridpassen och i längre perioder så att de får återhämta sig fysist och mentalt.
*ryttarna behöver mer självinsikt hur deras ridning påverkar.
*varierad ridning!
*skynda långsamt, men börja i tid och bygg upp hästen för framtiden.
Vi är inne på samma linje. Synd bara att det ska vara så svårt att hitta vettiga tömkörningskurser inom räckhåll!Fullärd blir man väl adrig - som tur är för det hade varit rätt trist
Ser att du bor i Skåne. Bo Jenå brukar hålla kurser i tömkörning, han håller även privatlektioner, men då får man själv köra till Flyinge. BJ kommer till min hemmaklubb typ var tredje månad och håller lektioner. Jag tycker att det är helt suveränt!
En liten parantes från ämnet, som är mycket intressant. En sammanställning av vad som sagt är väl:
*vila hästarna mer, både under ridpassen och i längre perioder så att de får återhämta sig fysist och mentalt.
*ryttarna behöver mer självinsikt hur deras ridning påverkar.
*varierad ridning!
*skynda långsamt, men börja i tid och bygg upp hästen för framtiden.