Vanvård av hämthäst

Sv: Vanvård av hämthäst

Manarna var sanslöst toviga, nodrsvenskens hela ena sida var helt inkletad i något som såg ut som torkad baileys och som var hur svårt som helst att få bort

koda...jag vet hur svårt det är att få bort.

Du kan absolut anmäla anonymt. Ring till Miljökontoret i din kommun.

Man kan anmäla anonymt till miljökontoret - men de vill ha riktiga uppgifter och inte några "jag tror" eller "kanske". De vill ha fullständiga uppgifter på ägarens namn, adress, telefon mm.
Så mycket uppgifter du bara kan komma åt eller komma på innan du ringer Kommunen.
Har själv erfarenhet med att anmäla. Men jag anmälde inte anonymt. För jag står för mina åsikter - och anser att man ska stå för sina handlingar.
Personal kommer ut till platsen - kollar läget - fotograferar - försöker kontakta ägaren - ger dem en begränsad tid att åtgärda problemet. Gör ägaren inget - så händer det inget på mycket, mycket länge. I mitt fall så är det 3 veckor sedan kommunen var på plats - och några hovar inte verkade ännu - trotts påringning och "straffavgifter". Hästarnas hovar är inte verkade på så där 25 veckor (5 månader) eller liknande.
Man känner sig väldigt liten som människa i en sådan situation.
Djurens rätt, länsveterinär eller annan djurorganisation går också att kontakta.

Senast ändrad av en moderator:

Kl
Du kan ju som förevändning be veterinären komma ut och vet bes den häst du ska ta hem. Om du tycker det är jobbigt att göra en specifik anmälam mot ägaren. Inte ovanligt att man begär vet bes på foderhäster heller? Reagerar inte veterinären på förhållandenaåvore det då konstigt?!

Jag välkomnar en nybliven shire"ägare" till vår underbara shiretråd som finns under gnägg! varmt välkommen! Vill ju gärna se bilder!

Man kan anmäla anonymt till miljökontoret - men de vill ha riktiga uppgifter och inte några "jag tror" eller "kanske". De vill ha fullständiga uppgifter på ägarens namn, adress, telefon mm.
Så mycket uppgifter du bara kan komma åt eller komma på innan du ringer Kommunen.

De gånger jag har ringt har det räckt med en vägbeskrivning till stället ifråga. Men de är säkert tacksamma på kommunen om man vet namn och telefonnummer också.

dom fanns i tråden, längst ner på sida 1.
men bild länken är tydligen borttagen.

Liknande trådar

K
Hästmänniskan *Skriver under anonymt nick då detta är känsligt för mig* Jag ringde för ett år sedan till kommunens djurskyddsinspektör och gjorde...
Svar
11
· Visningar
2 572
Senast: Görel
·
Hästvård Hej allihopa, har funderat. Vet en man som har 11 hästar i en lerig hage där det aldrig mockas. Ca 4 av dessa hästar rids någon gång...
Svar
4
· Visningar
936
Hästvård Har en bekant, som vi kan kalla Nisse som står inackorderad i ett större stall. I detta stallet så skall det ingå fullskötsel, dvs...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Doxa
·
F
Hästvård Min tråd med bilder togs bort så jag ställer frågan så här istället. Vad tror ni görs om man anmäler någon för vanvård då de har en...
Svar
4
· Visningar
920

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka