Kan detta klassas som vanvård?

Sv: Kan detta klassas som vanvård?

Som sagt, jag har anmält, men det HÄNDER ju inget! Den "sk" :devil: djurskyddsinspektören verkar inte bry sig - för om denne person kom ut o såg eländet vore det mycket märkligt om hästen inte genast togs från gården!

Nån som har tips på om det finns nån form av "överhuvud" för landets alla djurskyddsinspektörer, som kanske kan ge (iaf denna) en spark där bak, så det händer nåt!?:crazy:

Med vänlig hälsning / en som har gråten i halsen var gång jag passerar stället...:(

Ring länsveterinären i ditt län och uppmärksamma denne på det hela! Vems om är länsveterinär i ditt län vet jordbruksverket.

Vill bara berätta att en jag känner anmälde en häst som var groteskt mager. Tror den blev avlivad på studs, för sen den dagen har den inte vart i hagen. De gick på bete precis intill vägen, men såg inte till den efter de vart o kollat. Fick senare höra att den blev avlivad. Så det kan hjälpa att anmäla, så gör det! Oftast får de bara en varning, men ibland räcker det för att de ska skärpa sig!

Anmäl, "Nisse" behöver inte anmäla, anmäl själv!
Och berätta hur det gick/går!

Liknande trådar

Hästmänniskan hej. jag är ny här och vi får se om ja gjort allt rätt nu. jag behöver lite hjälp av kunniga människor ang denna fråga. det finns en man...
2
Svar
36
· Visningar
3 437
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård efter många diskussioner med vet så har jag, i samrådan, beslutat att lägga igång min häst, efter 3 månaders vila pga hälta, där röntgen...
Svar
17
· Visningar
1 371
Senast: vinkelina
·
K
Hästmänniskan *Skriver under anonymt nick då detta är känsligt för mig* Jag ringde för ett år sedan till kommunens djurskyddsinspektör och gjorde...
Svar
11
· Visningar
2 570
Senast: Görel
·
A
  • Låst
Hästmänniskan Tänkte berätta och varna all hästägare att vanvårdnad förekommer närmare än vad man tror, och oftare. Vi har hade ett jättefint...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
20 805
Senast: tussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård