Sv: Fång

Tack för ditt svar och alla dina svar på mina frågor i andra trådar. Jag känner mig mycket tryggare med min fånghäst när jag förstår mer vad det handlar om. Jag har också levt med den tron att klöver är farligt.

Sv: Fång

Klöver (och lusern) som växer i Europa har i gmsnitt mkt mindre andel lättlösliga kolhydrater än gräset intill. Inte heller innehåller det fruktan.

Fetma är förståss en riskfaktor får fång oberoende av orsaken till fetman. Dock ligger klöversorternas energivärden ofta strax under gräsens vid samma skördetidpunkt på intilliggande odlingsrutor.
HH

HH du verkar verkligen veta vad du pratar om! Vad anser du är bäst då... nerbetad hage eller helt ostörd sedan förra sommaren?

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Kilauea
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka