Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur gör ni som har Shettisar på sommaren?? Oskar går på bete med Kaela,alltså inte på ngt sparbete.
Svar
4
· Visningar
667
Senast: Flummflicka
·
I
Hästvård Hur får man manen sådär snygg och tunn och att den bara ligger på en sida? Här är en dålig bild:
Svar
17
· Visningar
1 594
Senast: -crash
·
Hästvård Så ringde de från stallet och sa att hästen inte står på sitt skadade ben och inte vill gå med det :( Hade veterinären ute senast för...
Svar
8
· Visningar
835
Senast: hillevie
·
Hästvård Har precis varit på hältutredning med min foder häst. Visade sig att han är halt runt om och det sitter i samtliga kotor :eek: Varför...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Marika
·
I
Foder & Strö Är krossad havre bättre att ge hästen än okrossad havre?
Svar
12
· Visningar
1 746
Senast: -emmaa
·
D
Foder & Strö Behöver man blötlägga havren?, som man gör med betfor? eller kan dom äta havren som den är?(torr)
2
Svar
21
· Visningar
4 346
Senast: pinky
·
U
Hästvård de är ju inte så mycket insekter eller flugor än, inte i min hästs hage iallafall och jag vill ju undvika flughuvan så länge de går...
Svar
12
· Visningar
2 167
Senast: mackan
·
Hästvård Vilka är symptomen på om en häst har löss eller annan ohyra i pälsen? Min häst ser "maläten" ut och har inte bytt till sommarpäls. Kliar...
Svar
1
· Visningar
2 044
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hej Alla! Vi har börjat sträva efter alla halmstrån vi kan för att försöka få bukt med vad vi har för konstig sjukdom i stallet. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
14 955
Senast: mamsen
·
T
Hästvård Ja nu ska jag spy ur mig riktigt.Vissa kanske håller med andra absolut inte.Men så är det, folk tror antingen på vanlig syntetisk...
Svar
10
· Visningar
1 705
Senast: Tess82
·
C
Hästvård Vi har våra hästar på bete tillsammans med två hästar som kommer fr ett annat stall. Nu har vi upptäckt att dessa hästars bajs är fullt...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Madick
·
Hästvård Jag börjar bli desperat... Mitt kallblod (12 år) har de senaste somrarna inte fällt av sin päls ordentligt. Fram tills den var 8 år...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: tgd
·
G
Hästvård Varje år får jag avlusa min shettis c.a 6 gånger, jag blir galen. Både jag och min styv mamma har avlusat henne. Men dom kommer alltid...
Svar
19
· Visningar
1 755
·
Hästvård Vilka erfarenheter har ni av hur lång igångsättning det blir efter en knäledsinflammation? Och hur? Detta är givetvis mkt...
Svar
11
· Visningar
10 656
Senast: marresnarre
·
Hästvård Misslyckades med att ta bort en fästing igår och istället för att den åkte bort med fäsingplockaren så bara gled den igenom, med följd...
2
Svar
20
· Visningar
2 501
·
Hästvård Jag satt och funderade över om avmaskningsmedel kan ha negativ effekt på hästars hälsa och speciellt då eksemhästar. Vi avmaskade våra...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: sthu
·
Hästvård Där jag har hästarna uppstallade är det mycket asfalt, och problemet är att de halkar nåt otroligt på asfalten. Tycker problemen blivit...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: carinah
·
Hästvård Fick i veckan förklarat för mig att näringsfysiologen starkt avrådde från att låta en Korsförlamningshäst på gräs. Ok ett par timmar om...
Svar
19
· Visningar
2 142
Senast: HelenaHandberg
·
K
Hästvård Hittade en bild som en tjej hade tagit under sin klassresa på island, där hästen hon hade fotograferat hade riktigt taskiga hovar...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Boj
·
T
Hästvård Min häst har varit halt på höger fram i en vecka nu... han har inga sår, ingen svullnad, ingen värme, ingen puls... hovslagaren kände på...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025